Élet-Stílus

Asterix is a gyorskajára esküszik

Teljesen felháborította az önérzetes franciákat, hogy egyik kedvenc mesehősüket, Asterixet a McDonald's ban falatozva látták viszont.

A Reuters beszámolója szerint a franciákat azért bosszantotta fel a reklámkampány, mert az országban a McDonald’s-ot a kifinomult konyhaművészet legnagyobb ellenségének tartják, emellett a többség úgy gondol a gyorsétterem-láncra, mint a globalizáció rákfenéjére. A híresen nacionalista franciák nem vették jó néven, hogy a McDonald’s éppen Asterixet választotta kampányfigurájának, azt az Asterixet, aki a gyarmatosítással szembeni ellenállás jelképe, aki még a leghatalmasabb hódítót, Julius Ceasart is megleckéztette.

A kampányra Twitteren is érkeznek a háborgó kritikák: “Gyermekkorom hősét feláldozzák, mint egy vaddisznót! Mi jöhet még?” vagy “Milyen ironikus! A legyőzhetetlen gallok a megszállókat reklámozzák!”. 1999-ben a Jose Bove nevével fémjelzett globalizációellenes tüntetésen a tömeg lebontott egy McDonald’s éttermet délnyugat Franciaországban, majd a törmelékeket a városháza előtt helyezték el.

A McDonald’s új reklámarcai között Hamupipőke és a Sikoly híres maszkja is feltűnik a McDonald’s, ők azonban nem sértik a francia identitástudatot.

55 millió ember él demenciával napjainkban, s a betegség – amelynek az Alzheimer-kór az leggyakoribb fajtája – a világ hetedik vezető haláloka. Ráadásul a betegek 75 százaléka nincs diagnosztizálva. A probléma egyre csak súlyosbodni fog. A kormánynak van egy stratégiája, az közhelyes megállapításokon kívül konkrét intézkedési tervet nem tartalmaz.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.