Élet-Stílus

Egy vagyonba kerülhet a cél nélküli vásárlás

Sári Veronika
Sári Veronika

újságíró. 2010. 07. 21. 13:03

Csillagászati összeget képesek eltapsolni azok, akik konkrét terv nélkül tévednek egy üzletbe.
Korábban a témában:

Azok viszont, akik már jó előre elhatározták, hogy mit fognak vásárolni, megfontoltan költenek és csak a legritkább esetben ragadtatják el magukat annyira, hogy meglepődjenek a számla végösszegén. Rájuk egyébként még az árleszállításokat hirdető óriásplakátok is kevésbé hatnak. Ezt egy közelmúltban készült vizsgálat figyelte meg, amit a Tilbug, a Pennsylvania és a Madridi Egyetem kutatói végeztek közösen: a 441 résztvevőjük összesen 3000 boltban vásárolt 18 000 dolgot.

A kutatók úgy vélik, hogy azok, akik egy meghatározott termék vásárlására szánták el magukat ritkán vesznek emellé bármi mást. Ezzel szemben azt, aki csupán azért tér be egy üzletbe, hogy olcsón vásárolhasson, könnyen magával ragadhatják az alacsony árak és egyik terméket a másik után pakolhatja a kosarába. A kutatók megvizsgálták azt is, hogyan befolyásolják a vásárlói magatartást a különböző reklámkampányok. Úgy tapasztalták, hogy a tévéreklámok és a szórólapok már egyáltalán nem mozgatják meg az embereket, legalábbis arra biztos nem veszik rá őket, hogy vásárolni menjenek.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.