Élet-Stílus

Nem csitul a polipőrület

admin
admin

2010. 07. 14. 10:06

Ugyan már véget ért a dél-afrikai vb, ám a németországi Oberhausen óceanáriumában élő nyolckarú körüli felhajtás csak nem akar apadni, köszönhetően a vébégyőztes spanyoloknak. A döntő óta Paul még inkább uralja a közösségi médiát: számtalan rajongói oldalt, fotómontázst tudhat magáénak, sőt már pólókról és tangabugyikról is ő köszön vissza.

Olvasóinkat pár napja arról kérdeztük, hogy vajon miről lesz emlékezetes a dél-afrikai vb. Az fn.hu nem reprezentatív felmérése szerint a vuvuzela vitte el a prímet 55 százalékkal. A jóspolip csupán a második helyen végzett 20 százalékkal, megelőzve a francia-olasz buktát (10 százalék).

Díszpolgár és díszvendég

Az nem kérdés, hogy a spanyolok vb-győzelme örökre összefonódik Paullal. A nevét skandálták a spanyol szurkolók csapatuk világbajnoki győzelme után, megkapta a Világkupa minimásolatát, a 14 ezer fős spanyolországi város, Carballino díszpolgárává avatta, sőt díszvendégnek kérte fel az idei polipfesztiválukra. Ez csupán töredéke a fejlábú körül dúló őrületnek, arról nem is beszélve, hogy a közösségi médiában nagyobb sztárrá vált, mint korábban az izlandi Eyjafjöll vulkán.

Paul-láz a Web2.0-n

A vb utolsó napjaiban Paul, a polip (“Pulpo Paul”) a legnépszerűbb kifejezéssé vált a Twitteren, még Shakirát és az Alkonyat sztárját, Robert Pattinsont is maga mögé utasította. Ráadásul nemcsak csiripelnek róla, hanem követik is: a jós fejlábú (“El Pulpo Paul”) már 10 434 követőt könyvelhet el a Twitteren.

További fotómontázsok - KÉPGALÉRIA!

További fotómontázsok – KÉPGALÉRIA!

Akárcsak a miniblogot és a Wikipediat (ugyanis már saját Wikipedia oldala is van), úgy a Facebookot is meghódította a nyolckarú. A népszerű közösségi oldalon se szeri, se száma a rajongói csoportjainak és az azokat elárasztó fotómontázsoknak, például a fotója helyet kapott a házi oltáron, a McDonald’s új menüje /McPaul/, a Ponyvaregény /”Pulpo Fiction”/ új főszereplője lett, rákerült a spanyol lobogóra, a Time magazin címlapján ő az Év embere, illetve montázsok készültek a jóslásairól (a Facebookot vagy a Twittert választja-e?). Sőt már rajongói csoportot indítottak FIFA-elnökké való megválasztására.

A legnagyobb spanyol nyelvű facebookos oldala közel 98 ezer tagot számlál. Az angol nyelvű rajongó csoportja közül Paul, the Octopus nevű vezet mintegy 62 ezer fővel.

Bár kisebb számban, de azért magyar rajongói is akadnak a jóspolipnak, hiszen egy magyar rajongói oldal is megbújik a sok-sok nemzetközi között, egyelőre körülbelül 400 taggal.

További fotómontázsok - KÉPGALÉRIA!

További fotómontázsok – KÉPGALÉRIA!

Hitler is “róla beszél”

S – ahogy már megszokhattuk – nincs netes sztárság Hitler-paródia nélkül, így a polipos Bukás-videó spanyol nyelvű verziója sem váratott magára. A remake-ben Hitler azon őrjöng, hogy hiába jósolt győzelmet a polip, egy Jorge nevű argentin teknős és egy Flipper nevű delfin is felbukkan a színen.

Egy muzikálisabb poliprajongó pedig még egy dalt is írt kedvencéről, az úgynevezett Paul-dalt, amelynek egyik videoklipjét eddig közel 413 ezren töltötték le.

Akinek pedig nem elég a plüss polip, akár pólón vagy tangabugyin is népszerűsítheti a fejlábút.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.