Élet-Stílus

Brit lapok: “Cserben hagytátok az országot!”

admin
admin

2010. 06. 28. 15:26

"Cserben hagytátok a hazátokat" - ezzel a hatalmas betűkkel szedett elsőoldalas főcímmel kommentálta a legnagyobb példányszámú brit napilap, a The Sun hétfőn az angol labdarúgó-válogatott előző napi, Németország ellen nyújtott nyolcaddöntős teljesítményét.

A többi brit lap is hasonló szellemben kommentálja az angolok 1-4 arányú vereségét és kiesését a vb-küzdelmekből, hangsúlyozva, hogy Frank Lampard meg nem adott szabályos gólját nem lehet kifogásként felhozni.

A The Sun kimutatta, hogy a bloemfonteini összecsapáson súlyos kudarcot vallott angol csapat tagjai összesítve hetente 1,1 millió fontot (350 millió forintot) keresnek, és hangsúlyosan felemlítette, hogy Fabio Capello szakvezető évi hatmillió font (kétmilliárd forint) fizetést kap. A lap távozásra szólította fel Capellót, és – a válogatottra utalva – javasolta neki, hogy vigye magával “ezeket a veszteseket is”. Az újság honlapján elvégzett internetes közvélemény-kutatás eredménye szerint az olvasók 57 százaléka menesztené a szövetségi kapitányt, és jelentős többségük – 71 százalék – azt szeretné, hogy akkor most már a németek nyerjék is meg a világbajnokságot.

A The Sun szakírói a dél-afrikai világbajnokságon részt vett csapat tagjai közül mindössze hármat tartanak érdemesnek arra, hogy valaha is ismét magukra ölthessék az angol válogatott mezét: Ashley Cole-t, Steven Gerrardot és Wayne Rooneyt. Rooneyval kapcsolatban is azonban erős fenntartásokkal él a lap, azt írva: az ellenfél hálója “soha nem volt veszélyben” tőle, a németek elleni meccsen leadott egyetlen lövése annyival fölé és mellészállt, hogy az még egy rögbimérkőzésen sem számított volna találatnak.
“Mi történt Rooneyval? Semmit nem láttunk abból a játékosból, aki az elmúlt évadban fényárba borította a Premier Ligát” – kesergett a The Sun. A lap szakértői szerint azonban Rooneyról mégis tudható, hogy mennyire tehetséges, ezért szavazható neki további bizalom.

A lefújás után. Gerrard a boldog németek között (MTI/EPA)

A lefújás után. Gerrard a boldog németek között (MTI/EPA)

A hétfői The Times a vigasztaló tényezők között említi, hogy Németország most Argentínával játszik, vagyis “Anglia ádáz ellenfelei közül legalább az egyik ki fog esni a negyeddöntőben”. A lap ugyancsak felhívja olvasói figyelmét arra, hogy az angol versenyzők az öt kategóriából négyet megnyertek a Lincolnshire-ben megrendezett tojásdobáló világbajnokságon.

A The Times szakírója a meccsről közölt komolyabb hangvételű kommentárban – Frank Lampard meg nem adott góljával kapcsolatban – kiemelte: természetesen lehetne hibáztatni az eredményért Sepp Blattert, amiért a nemzetközi szövetség (FIFA) vezetője nem engedélyezi az ilyen kérdéses helyzetekben alkalmazható technológia használatát. Az igazság azonban az, hogy az angolok “hihetetlenül elborzasztó” teljesítményt nyújtottak, hatalmas különbséggel vesztették el a mérkőzést, és megérdemelték volna, hogy még nagyobb különbséggel veszítsenek – áll az elemzésben. A The Times hétfői futballmelléklete a “Megalázottak” főcímmel jelent meg.

A The Independent véleménye is az, hogy Angliának nem a meg nem adott szabályos gól felett kell keseregnie, mivel a németek egyszerűen “lejátszották” az angol csapatot a pályáról. A lap kimutatta, hogy az angolok az 1966-os vb-győzelem óta meglehetősen szerény teljesítményt nyújtanak a világbajnokságokon: 1970-ben Nyugat-Németország ütötte ki őket a negyeddöntőben, 1974-ben, 1978-ban és 1994-ben az angolok ki sem jutottak a Vb-re, és a többi megmérettetésen is legfeljebb a negyeddöntőig jutottak.

A brit fogadóirodák mindenesetre a meccs lefújása után 10-1 nyereményeséllyel kezdték kínálni azt a fogadási lehetőséget, hogy az uruguayi játékvezetői hármas – amelynek egyik tagja sem vette észre, hogy Lampard lövése jóval túljutott a gólvonalon – hamarosan nagy-britanniai szemüveghirdetésekben tűnik fel…

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.