A rendező a hét elején Cannes-ban tartózkodott, ahol a film bemutatóját megelőzően interjúk sorozatát adta a külföldi sajtónak, majd elutazott Brüsszelbe, ahol pénteken mutatják be legújabb színházi rendezését a KunstenFestivalDesArts összművészeti fesztiválon. Onnan másnap reggel tér vissza Cannes-ba, ahol Frankenstein-filmjének szombat esti díszbemutatójával zárul a világ egyik legrangosabb fesztiváljának hivatalos versenyprogramja.
Részlet a filmből
A legnagyobbak között
Mundruczó Kornél az fn.hu-nak adott interjújában elmondta, hogy a filmjét még nem a legvégső profi minőségű verziójában küldte el a cannes-i döntnököknek, akik ennek ellenére a „megtekintő kópia” alapján is beválogatták a legjobbak közé. „Biztos, hogy ez sokkal inkább szól a filmnek, mint nekem. Azt hiszem, ha a film nem működne, akkor nem hívtak volna vissza. Nekem még nincsen olyan renomém, hogy rossz filmmel is megkerülhetetlen legyek. Efféle tiszteletet inkább az idősebb nemzedék képviselői iránt szoktak mutatni.” – mondta el a rendező.
A cannes-i fesztivál díjkiosztója vasárnap lesz. Mundruczó Kornél Szelíd teremtés – A Frankenstein-terv című filmje 18 alkotással együtt versenyez az Arany Pálmáért, többek között a korábban már fődíjat nyert brit Mike Leigh (Another Year) és az iráni Abbász Kiarosztami (Copie Conforme), valamint a mexikói Alejandro Gonzalez Inarritu (Biutiful) vagy a japán Kitano Takesi (Outrage) alkotásaival.
A jelenlét a győzelem
A verseny azonban már szinte csak másodlagos. Már a Cannes-i versenybe való meghívásnak óriási presztízse van. „Ez legalább annyit jelent, mint az Arany Pálma, de esetenként még többet is” – árulta el az fn.hu-nak korábban Báron György esztéta. A több száz film közül bekerülni a 18-as versenyszekcióba, az olyan, mint az olimpiai döntő.
Az esztéta szerint Munruczó Kornélnak nagyon jók az esélyei, mert Cannes-ban nagyon jó neve van. Ide egyszer be lehet kerülni véletlenül, de egymás után kétszer, az már jelent valamit. Filmje, a Delta két éve is igen komoly szereplők között versenyzett, akárcsak most. Ez azt jelenti, hogy a szervezők nagyon odafigyelnek rá, és azt is, hogy az európai művészet fősodrába tartozik. Az azonban kérdés, hogy a végső döntés mennyire lesz politikai, vagy protokolláris kérdés.