Élet-Stílus

A Bayern a legjobb reklámfelület

admin
admin

2010. 04. 21. 15:56

A német labdarúgó-bajnokság csapatainak fizetnek a legtöbb pénzt a szponzorok azért, hogy a mezükön megjelenhessenek.

A StageUp sporttanácsadó cég kimutatásai szerint az öt legnagyobb európai ligában összesen 365 millió euró a mezszponzori pénzekből befolyó pénz, ami 2,6 százalékos visszaesést jelent az előző szezonhoz képest. A Bundesligában ugyanakkor átlagosan öt százalékkal emelkedtek a klubok ilyen típusú bevételei.

A német élvonalbeli együttesek átlagosan 6,3 millió eurót kasszíroznak azért, hogy játékosaik mellkasukon reklámfelirattal lépjenek pályára. Az átlagot elsősorban a Bayern München, a Schalke és a Borussia Dortmund csapatai viszik fel.

A második helyen az angol Premier Leauge áll, ám a klubok itt érezték meg leginkább a gazdasági válságot. A szigetországi csapatok átlagosan tíz százalékos csökkenéssel voltak kénytelenek szembesülni, leginkább azért, mert főszponzoraik korábban a pénzügyi szektorból kerültek ki. A klubok ugyanakkor még így is 4,8 millió eurónak megfelelő font bevételt szereznek ebből a forrásból.

A harmadik az olasz bajnokság, negyedik a spanyol, ötödik pedig a francia pontvadászat e tekintetben. A klubok rangsorában a Bayern az első 18 millió euróval, a Manchester United a második 15.7-tel, a Real Madrid pedig a harmadik 15-tel.

A tanulmány szerint leginkább a fogadással foglalkozó cégek, illetve az energiaszektorban érdekelt vállalatok látnak fantáziát abban, hogy a futballcsapatok mezén hirdessék magukat.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Speaker giving a talk on corporate Business Conference. Audience at the conference hall. Business and Entrepreneurship event.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.