Élet-Stílus

Elengedhetetlen a csend a kielégítő alváshoz

Az alváshiány lassan globális jelenség. Egy felmérés szerint a britek átlagosan egy órával később kerülnek ágyba, mint három évvel ezelőtt.
Korábban a témában:

4000 brit bevonásával készítettek felmérést a közelmúltban, ez pedig felfedte, hogy a britek jó része hétköznap háromnegyed 12 körül fekszik le aludni, bő egy órával később, mint három éve. Az kielégítő, pihentető alvás ellen dolgozik a hosszabb munkaidő, a munkahelyi stressz, sőt a pénzügyi gondok is súlyosbítják a problémát. Meglepő, de az ágymegosztás elve is a pihentető alvás ellen dolgozik.

Néhány hasznos tipp azonban segíthet, hogy az idő, amit végül alvásra szánunk valóban pihentető lehessen. Dr. Chris Idzikowski alvásszakértő szerint a megfelel matrac kiválasztásával akár 42 perccel növelhető az alvásidő. Az Alvástanács munkatársa, Jan Turner szerint azoknak, akik párosban választanak matracot, érdemes egybefüggő, kétszemélyes matracot választani és a külön paplan is jó ötlet, ha az egyik fél forgolódós. Mivel az alváshiány káros az egészségre, ráadásul gyengíti az immunrendszert, érdemes mielőbb a végére járni, hogy mi okozza az alvászavart. A fentiek mellett kifejezetten jót tesz az alvásnak az aktív szexuális élet is. Az elalvás előtti szex ugyanis endorfint szabadít fel, ami javítja az alvás minőségét.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.