Magyarország ma csatlakozott az “ezresek klubjához”, ahhoz az elit körhöz Európában, ahol ezer kilométert meghaladó autópálya, gyorsforgalmi út működik – mondta Bajnai Gordon az autópálya fácánkerti pihenőhelyén, a középső, tolnai szakasz átadásán az M6 Tolna Koncessziós Zrt. képviselőinek és a térség szocialista országgyűlési képviselőinek jelenlétében.
A Dunaújváros-Szekszárd szakasz 65,1 kilométere PPP-konstrukcióban, a magán és közszféra együttműködésében az M6 Tolna Koncessziós Zrt. építette, és üzemelteti 2038. július 16-ig. A társaság és a gazdasági minisztérium közötti szerződés nettó jelenértéke 118,6 milliárd forint. A magyar állam 30 évig rendelkezésre állási díjat fizet a koncessziós társaságnak, a közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint 2010-ben havi, mintegy egymilliárd forintot.
A második, szerdán átadásra került szakasz átadási ünnepségen elhangzott: a Szekszárd-Bóly-Pécs autópálya-szakasz 81 kilométer hosszú és 266 milliárd forintba került. A kivitelezők a magán- és közszféra együttműködésével, úgynevezett ppp-programban megvalósult beruházás keretben mintegy 7,5 millió tonna földet mozgattak meg, és 1,5 millió négyzetméteren aszfaltoztak.
A kétszer kétsávos pályán 87 híd – köztük az ország második leghosszabb völgyhídja és az ország első négy autópálya- alagútja épült. Az építkezésen ezer gépet és berendezést használtak, és volt, hogy 3 ezer ember dolgozott egyidejűleg.