Élet-Stílus

A Ferrari remekül kezdte a teszteket

Felipe Massa edzéselsőséggel ünnepelte hivatalos F1-es visszatérését, a ferraris brazil volt a leggyorsabb az első valenciai tesztnapon. A megfiatalodott Michael Schumacher is tökéletesen versenyképes, mintha egy napot sem hagyott volna ki.

A Forma-1-es csapatok hétfőn megkezdték az új idény első hivatalos felkészülési tesztjét a spanyolországi Valenciában. Miután a Ferrari és a McLaren már a múlt héten, a Renault és a Sauber vasárnap, a Mercedes, a Toro Rosso és a Williams pedig hétfő délelőtt megmutatta új autóját, 10 órakor hűvös, de száraz és napos körülmények között megkezdődhetett a körözés.

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a vadonatúj autók, az eltérő programok és a szintén megbecsülhetetlen üzemanyag-mennyiségek miatt a tesztek, és különösen a hétfői nap eredményei semmit nem jeleznek az erőviszonyokat illetően, de a nap azért így is választ adott egy-két kérdésre.

Kiderült, hogy a tavalyi hungaroringi balesete után első hivatalos F1-es tesztjét teljesítő Felipe Massa versenyképes, a brazil pilóta a nap túlnyomó részében az élen állt, és javított idején, csak délután vette át tőle a leggyorsabb kört egy időre a Sauber veteránja, Pedro de la Rosa, aki végül a második eredménnyel zárt.

A nap legtöbb körét futó Massa kedden is egész nap vezet majd, a Ferrari F10-est Fernando Alonso szerdán veszi át tőle.
“Nagyon örülök, hogy annyi idő után újra itt lehetek! Az autó jól viselkedett, a tervezett programot végrehajtottuk ma, még egy kicsit több kört is mentünk. Az autót könnyebb vezetni, mint a tavalyit, amikor nehéz volt megtalálni az egyensúlyt. A gumikkal sem volt gond. Első napnak tehát jó volt, de sok munka van még a szezonnyitóig, folyamatosan dolgoznunk kell.”

A brazilnak fizikailag sem volt problémája: “Testileg is rendben volt minden. 100 kört mentem, de sokkal többet is bírtam volna, száz százalékosan készen állok a versenyzésre!”

Schumacher azonnal felvette a tempót (MTI/EPA)

Schumacher azonnal felvette a tempót (MTI/EPA)

Talán még Massa formájánál is sokkal nagyobb érdeklődés kísérte azonban Michael Schumacher visszatérését, aki három év kihagyás után szállt be újra az F1-be, immár az új Mercedes gyári csapat pilótájaként. Míg délelőtt csapattársa, Nico Rosberg vezette az MGP W01-est, a hétszeres világbajnok délután gurult a pályára, ahol alig tucatnyi kör után megmutatta, hogy ma is ugyanarra képes, mint korábban, azonnal felvette a tempót, sőt a nap végére már gyorsabb is volt Rosbergnél, a 41 éves szupersztár hattizedet adott a fiatal németnek.

“Mintha újra 1991 lenne! Amikor az F1-be kerültem, mellbe vágott az első kör, a második pedig már végtelenül izgalmas volt. Ma is pont így volt! Olyan vagyok, mint a kisgyerek, aki odavan az új játékáért” – lelkendezett Schumacher.

“Fura volt látni a régi autómat és nem benne ülni, de öröm volt újra látni a ferraris barátaimat” – utalt régi csapatára a német. “Azt hiszem, jó munkát végeztünk ma, a rendszereket ellenőriztük, az autó megbízhatóságát vizsgáltuk. Több mint 80 kört teljesítettünk, ez szép eredmény az első napon” – összegzett Schumacher.

A két Mercedes mögött a mclarenes Gary Paffett lett az ötödik, az angol két honfitársa, Lewis Hamilton és Jenson Button előtt végezte el az MP4-25-ös ellenőrzéseit. Az új Williamsszel Rubens Barrichello a hatodik időt teljesítette – az autó egyébként délután megállt alatta egyszer. Nem sikerült túl jól a napja a Toro Rossó-s Sebastien Bueminek, aki alatt gyorsan megadta magát az STR5-ös, délelőtt 10 kör után elromlott a sebességváltója, és a nap nagy részét a garázsban töltötte.

“Nem sok gyors köröm volt, így korai lenne az autót értékelni, inkább csak arra figyeltem, hogy kényelmes-e az ülés és hasonlók. A mostani három nap célja az autó megfigyelése, a teljesítményre utána hajtunk. Mindenesetre azt rögtön érzi az ember, hogy hosszabb lett az autó, és az új gumik is másképp reagálnak. A keskenyebb első abroncsoknál kisebb a tapadás” – mondta a svájci.

A nap leglassabbja Robert Kubica volt a Renault-val.

formula 1-es teszt, valencia

1. Felipe Massa (brazil, Ferrari F10) 1:12.574 – 102 kör
2. Pedro de la Rosa (spanyol, BMW Sauber-Ferrari C29) 1:12.784 – 74
3. Michael Schumacher (német, Mercedes MGP W01) 1:12.947 – 40
4. Nico Rosberg (német, Mercedes MGP W01) 1:13.543 – 39
5. Gary Paffett (brit, McLaren-Mercedes MP4-25) 1:13.846 – 86
6. Rubens Barrichello (brazil, Williams-Cosworth FW32) 1:14.449 – 75
7. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso-Ferrari STR5) 1:14.762 – 18
8. Robert Kubica (lengyel, Renault R30) 1.15.000 – 69

Ajánlott videó

Olvasói sztorik