Havon, csúszós úton az elinduláskor finom gázadással, óvatos kuplungkezeléssel érdemes próbálkozni. Kerüljük a kerekek pörgetését, mert a gyorsan forgó kerekektől megolvadó jég vizesen még csúszósabb lesz. Ha már megmozdult az autó, és haladunk, akkor lehetőleg hamarabb váltsunk fel, mint ahogy száraz úton tennénk.
Lassításnál óvakodjunk a hirtelen, nagy fékezéstől. Próbáljunk a motorfékkel lassítani, és kerüljük a kanyarban fékezést. Ha van rá mód, már a kanyar előtt lassítsunk le annyira, amennyire szükséges, és úgy forduljunk be.
Kanyarban az alulkormányozottság és a túlkormányozottság ellen először is a gáz visszavételével, és gyors, de finom kormánymozdulattal védekezhetünk; hogy pontosan miként, itt kiderül.
Nem menjünk gyorsan. Jeges úton elképesztő féktávok lehetnek.
És persze téligumi a kötelező, vidékre menet esetleg hólánc is.
Lehetőség szerint legyen tele az üzemanyagtankunk, mert ha a kocsi elakad, csak addig tudunk fűteni, amíg az üzemanyag tart. Vigyünk magunkkal lapátot, pokrócot, és öltözködjünk a kinti hőmérséklethez – a kocsiban úgyis meleg van teória elakadás esetén könnyen megdől.
(Összeállításunk a vezess.hu segítségével készült.)