Élet-Stílus

Csak 2 percre van a luxus a nyomortól

1 millió forintos paplan és 30 ezer forintos bor a Király utcában, miközben pokrócba burkolózó hajléktalanok és kéregetők a Deák téri aluljáróban. A kontraszt óriási. Legalábbis annak, aki gyalog közelíti meg a VAM Dizájn Centert, ahol ma este nyílik meg a csúcskategóriás termékeket bemutató Fine Living Budapest Expo kiállítás. Videó!

Míg Bugatti Veyron sportkocsik, 425 lóerős jachtok, türkmenisztáni versenylovak képviselték idén októberben a moszkvai milliomos vásár luxuscikkeit, addig 400 ezer forintos csaptelep és 55 ezer forintos női táskát is felfedezhetünk a fényűzés világát bemutató budapesti kiállításon, ahová az FN.hu még a hivatalos megnyitó előtt bejutott. Tény az, hogy mást jelent itthon a luxus, mint például Amszterdamban, Münchenben, Cannes-ban vagy éppen Moszkvában, ahol már évek óta megrendezik a milliomosok vásárát (Millionnaire Fair).


„Eredetileg egy szakmai konferenciának indult a rendezvény, amelyen rangos magyar és külföldi szakemberek elemezték volna, hogy a válság mennyire érintette a luxuspiacot, valamint milyen jövőbeli kilátások várhatók itthon és külföldön, ám végül úgy döntöttünk, hogy „ráépítünk” egy luxusexpót a nagyközönségnek” – nyilatkozta lapunknak Zsoldos Vanda, a rendezvényt szervező Stamford Global Csoport expo projekt menedzsere. Így született meg a Fine Living Expo ötlete, amely elsőrangú termékeket és szolgáltatásokat vonultat fel a hazai csúcsfogyasztóknak négy kategóriában (gasztronómia, életmód, lakás és dizájn, valamint divat). Az elnevezésben (Fine Living Budapest Expo) szereplő Budapest jelző pedig nem véletlen, hiszen a szervezők is tisztában vannak azzal, hogy a kiállításon szereplő, a hazai viszonylatokban már luxusnak számító középmagas kategóriájú áruk nemzetközi porondon nem biztos, hogy megállnák a helyüket.

Bár nyerítő telivérek (ahogy Moszkvában) és gyémántdíszes arany mobiltelefonok (ahogy Cannes-ban) helyett „csak” 200 ezer forintos mosdókagylóval és 2 ezer forintos jégkrémekkel találkozhatunk a prémiummárkák hazai seregszemléjén, ennyi csúcsfogyasztós terméket viszont még sohasem láthattunk egy fedél alatt idehaza. A 3 ezer négyzetméternyi luxusvilágban olyan márkák standjainál nézelődhetünk, mint a Roberto Cavalli, Furla, Calvin Klein, Dayan Diamond, Schiffer, Empír Enteriőr, Billerbeck, Kogart, Herendi Porcelán Manufaktúra, MAXCity, Pernod-Ricard – Chivas Regal, The Scottish Corner, Wasabi, Häagen-Dazs, Gróf Buttler borászat vagy éppen a Gere Pincészet.

Azt pedig döntse el mindenki maga, hogy hazafelé merre néz az aluljáróban…

Helyszín: VAM Design Center (1061 Budapest, Király utca 26.)
Időpont: 2009. december 4-6.
Belépő ára: 2500 Ft (felnőtt)

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik