Az idei kötelezős kampány három hetének tapasztalatai alapján a biztosítót váltó ügyfelek döntő többsége, mintegy nyolcvan százaléka a független alkuszokon keresztül köti meg új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződését. A kötelezős kampány egyértelműen az internetre költözött. A korább évekkel ellentétben a felhasználói gyakorlat egyre finomodik, már nem csak „a biztosítás” kifejezésre keresnek az emberek, hanem az egészen konkrét „kgfb 2010” kifejezésre is. Ugyan ez figyelhető meg a cégek tekintetében is, a nagy biztosítók ajánlatait ugyan úgy direktben is ellenőrzik az autósok, mint a nagy online alkusz cégek nevei is erős brandek lettek mostanra.
Piaci erők
A Biztosítas.hu online alkusz adatai alapján egyébként, a legtöbb autós az Allianzot választja ebben a kampányban. Mindez akár 250-300 ezer új kötelező biztosítást is jelenthet a cégnek, főleg a lakossági szegmensben aratva. Őket követi, az egyes célcsoportokban kifejezetten kedvező tarifával jelentkező Uniqa- és Generali Biztosító, mely társaságok szakemberei az új szerződéseik várható számát egyaránt 150-150 ezerre becsülik.
Az Aegon Magyarország is a százezer feletti kategóriába tartozik, 100-120 ezer új Aegonos szerződést prognosztizálnak. Jelentős szerzés várható még a valamivel 100 ezer alatti új szerződésre számító Genertel és az 50 ezer új szerzéssel kalkuláló KÖBE esetében.
Az elmúlt 30 nap adatai a biztosítóknál. (google.com)
A Biztosítás.hu szerint a váltók gerincét adó fenti hat társaság 800 ezer váltót meghaladó összesített várakozása a kampány utolsó hete miatt akár 1 millió fölé is emelkedhet. A piac másik szereplője, a CLB Független Biztosítási Alkusz is hasonló – 900 ezres számmal kalkulál – hozzátéve: valójában tízből három ügyfél csak újraköt, vagyis marad korábbi biztosítójánál, ami a gyakorlatban nem számít igazi váltásnak.
Beindult a casco is
A kötelezős nagy roham mellett a Genertel direktbiztosító az idei szezon azon tapasztalatára is felhívta a figyelmet, hogy a vártnál többen kötnek cascot-t is a kötelezőjük mellé: a Genertelnél a casco kötési arány a kampányban 12 százalékos, ami meghaladja a biztosító korábbi várakozásait, amely 8-10 százalék körüli volt. A casco esetében, sok társaságnál, amennyiben együtt kötjük meg a két autós biztosítást, akár 30-40 százalék kedvezményt is eredményezhet.
Kedvezményhegyek
Az idei kampányban rekordszámú, és minden eddiginél kreatívabb kampánykedvezmények különösen jótékony hatással voltak a tarifákra – írta a különböző kötési lehetőségekről írt összefoglalójában a CLB.
Az online-kedvezmény, amelynek a piacon elérhető plafonja eddig 30
százalékos volt, még további néhány százalékkal emelkedett. Továbbra is
jellemző a foglalkozás alapján történő szegmentálás, de megjelent a
közvetítői kedvezmény is. Van ugyanakkor kedvezmény a
környezettudatosság szellemében is: a Groupama-Garancia Zöld Autó
kedvezménye azokat a „zöld” autósokat célozza meg, akik gázüzemű, vagy
elektromos, illetve hybrid hajtású, vagy bizonyos meghatározott
környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező gépjárművel közlekednek. Ugyanakkor a legtöbben a gyerekkedvezményt használták ki: ezzel a kedvezményformával a biztositastipp.hu oldalon szerződést kötők harmada élt eddig. A közszolgálati kedvezmény is igen népszerűnek mutatkozik, ezzel a váltók 15 százaléka élt.