Anders Ostergaard 2008-ban készült filmjében a szatyrokba, hónuk alá rejtett kamerákkal titokban filmező újságírók életük kockázatásával mutatják meg, hogy milyen fellázadni a hatalom ellen Burmában.
A hatodik alkalommal megrendezett Verzión a leglátogatottabb külföldi film szintén a Burma VJ volt, míg a magyar alkotások közül Gazdag Gyula Magyar krónikák című filmjére voltak a legtöbben kíváncsiak. A hazai blokkban a legtöbb szavazatot Krasznahorkai Balázs Omori asszonyok című filmje kapta.
Kilenc magyar emberi jogi témájú alkotás került egyébként az idei fesztivál programjába: Kőszegi Edit A három nővér; Somogyvári Gergő és Feszt Judit Csempelevél; Papp Gábor Zsigmond Kémek a porfészekben; Vécsei Márton Messzi távol; Pálos György Mit tudjátok ti, ki vagyok én!; Zsigmond Dezső Napraforgók; Szalay Péter Nomád Pláza – Három vándor; Jeles András Párhuzamos halálrajzok és Krasznahorkai Balázs Omori asszonyok című munkája.
A szervezők összegzése szerint a vasárnap éjjel véget ért Verzió fesztiválon 76 vetítésen, 11 teltházas előadáson összesen 3100 látogató volt kíváncsi a 60 merész hangvételű filmre.
A Verzió idén is ízelítőt adott a kortárs európai, ázsiai és tengerentúli dokumentumfilm-termésből. Friss, kreatív filmeket láthattak a nézők a világ minden tájáról – nemi identitásról, fanatizmusról, szegénységről, politikai elnyomásról, rasszizmusról. A Lyukak a vasfüggönyön retrospektív program a ma már klasszikusnak számító lengyel dokumentarista iskola Magyarországon eddig még nem látott főműveit mutatta be az 1950-es évekből. A Fesztivál keresztutak elnevezésű program a Húsz év demokrácia nemzetközi projekt által összegyűjtött cseh, szlovák, lengyel, német és magyar rendszerváltás-filmekből válogatott.
A Verzió 12 film alkotóját látta vendégül, akikkel kerekasztal-beszélgetésen vehetett részt a közönség – közölték a szervezők.