Élet-Stílus

Indul a kötelezőroham

admin
admin

2009. 10. 28. 14:09

Minden eddiginél bonyolultabb kedvezményrendszerre, akár 1 millió átszerződőre és a kommunikáció összes fegyverének bevetésére lehet számítani az e hét pénteken induló kötelező biztosítási kampányban. A mostani lesz az utolsó, mindenkit érintő országos „ütközet”, jövőre az új autósok már nem feltétlenül novemberben válthatnak. Az évi egyszeri nagy felhajtás elmaradása, a figyelem csökkenése a következő években a díjszint növekedéséhez vezethet.

Több mint 4 millió autós kötelező biztosításáért szállnak harcba a hazai biztosítótársaságok – a hosszú évek óta megszokott év végi kampányok sorában bizonyos értelemben az utolsóra.
A piaci várakozások szerint minden eddiginél keményebb menet várható, s abban is nagy az egyetértés, hogy az idén nem csak a díjakkal küzdenek az érintettek, hanem a kommunikációval is.

Emiatt a minden évben több milliárd forintra taksált marketingköltségek is megugorhatnak. A biztosítók és a közvetítők minden lehetséges eszközzel megpróbálják majd az autósok tudtára hozni, hogy ez az utolsó alkalom, amikor országos felhajtás hívja fel a figyelmünket arra: lehet keresni egy jobb biztosítást.

„A piaci verseny motorját az idei kampányban az Allianz és a Generali csoport párharca fogja adni” – mondta a Figyelőnek Jordan Bocskov, az Acquicon stratégiai tanácsadó cég ügyvezető partnere.

A lap számára készített gyorselemzéséből kiderül, hogy a kutatók az Allianz esetében „kiemelten agresszív árverseny generálására, az ügyfél-akvizícióknál az aktív kárrendezés hangsúlyozására és pragmatikus keresztértékesítésre” számítanak.

A tavalyi kampány másik nyertese, a Wabard Biztosító – a legnagyobb régiós fuvarozó, Wáberer György érdekeltsége – még „tetszhalott” állapotában is beleszólhat az idei csatába.

A Wabard néhány hete kapta kézhez a pénzügyi felügyelet példátlanul szigorú határozatát, amely a feltárt súlyos hiányosságok miatt több hónapra eltiltotta a társaságot az új szerződések megkötésétől. Megfigyelők szerint a cég 100 ezres lakossági ügyfélállományának akár a fele is betódulhat a piacra, szabad prédájául az éhes konkurenseknek.

További részleteket a csütörtökön megjelenő Figyelőben olvashat.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila

Jobban élünk, mint tíz éve

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.