Hamarosan a Koenigsegg kezébe kerül a márka, a 9-5 megszületését még a GM vezényelte le. Az új modell az Opel Insignia padlólemezére épül és a műszaki tartalom is hasonló. A kocsi egy nagytestű ötajtós benyomását kelti, semmi nem emlékeztet az Insigniára. Vonalai az elődnél lágyabbak, elegánsabbak. A 9-5 orrésze nem ismeretlen számunkra, hiszen az utóbbi évek Saab tanulmányautóin már láthattuk.
Valódi zászlóshajót épített a rendelkezésére álló forrásokból a Saab. Az új modell 5,01 méter hosszú, vagyis 17 centiméterrel hosszabb, mint elődje, képes versenyre kelni a kategória éllovasaival, mint az Audi A6, BMW 5-ös vagy a Mercedes-Benz E-osztály. Belül sem vall majd szégyent, hiszen a tengelytávolsága 13 centit nyúlva eléri a 2,84 méter. Az új 9-5 csomagtartója szintén tágas, 513 liternyi helyet alakítottak ki hátul.
Aki igazi hordárra vágyik az is megkapja, hiszen várhatóan fél évvel a szedán leleplezése után a kombi is bemutatkozik. Azt valószínűleg tavasszal a Genfi Autószalonon állítják majd ki először. Nem is maradhat kombi nélkül a 9-5, a típus eladásainak 80 százalékát ugyanis ez a karosszériaváltozat adta.
Az utastér kialakítása modern, de sokat megőrzött a korábbi változat hangulatából, ez főként a szellőző rostélyok kialakításának köszönhető. A műszerfal órái egymástól külön csövekben ülnek, míg a középkonzolt nyolccolos érintőképernyő uralja. Bár a motor immár nem kulccsal, hanem gombnyomással indul, azt a szokásoknak megfelelően a sebességváltó mellett helyezték el. Itt található a kézifékkart helyettesítő elektromos kapcsoló is.
Képek az 9-5-ről (vezess.hu)
Ahogy egy luxusautóhoz illik, a Saab 9-5 is felszerelhető számos kényelmi extrával, így a fontosabb adatokat az ablakra vetítő head-up-diplay, parkoló automatika, állítható futómű, Harman&Kardon hifi stb. is rendelhető. Marad a három felszereltségi szint a Linear, a Vector és az Aero.
A motorpaletta benzines oldalon 1,6-os turbóval indul (160 LE) és a szintén feltöltős, de 2,8-as, V6-ossal (300 LE) zárul. Dízelből eleinte kettő választható, a 160 és 190 lóerős motorok ugyanúgy 2,0 literes hengerűrtartalmúak. Az alapváltozatokban elsőkerék-hajtás szerepel majd, egyes motorokhoz felárért, az erősebb motorokhoz minden esetben összkerék-hajtás kapcsolódik majd.
Egyelőre a kocsi ára nem ismert, de nagyjából 35 000 eurótól vehető majd meg, s ezért a pénzért valódi svéd autó jár majd. Míg korábban ugyanis azt tervezték, hogy a 9-5 Rüsselsheimben az Opel főhadiszállásán készül, a Saab eladásával Trollhättanbe kerül át a gyártósor.