Nico Rosberg 2006-ban került a Forma-1-be, azóta is a Williams-csapat versenyzője. Bár komoly tehetség, amit időről időre bizonyít, sajnos csapata már nem tud beleszólni a győzelemért vívott harcba. Év végén lejár a szerződése, könnyedén elképzelhető, hogy csapatot vált, győztes autót akar.
McLaren vagy BMW?
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a német pilóta válogathat is. Amellett, hogy a Williams szeretné megtartani, a BMW Sauber, a McLaren Mercedes is leigazolná, újabban pedig a Brawn GP is a kérők között szerepel.
Norbert Haug régóta szeretne a Mercedes motorjával és pénzével támogatott McLarenbe egy német pilótát ültetni, nem is csinál belőle titkot, hogy leigazolná Rosberget. Már korábban is próbálták megszerezni, de állítólag az idősebb Rosberg nem engedte, hogy Lewis Hamilton mellé kerüljön, ahol esetleg másodhegedűs szerepet kaphatna a fia.
Hol köt ki az edzéskirály? (MTI/EPA)
Azóta azonban komoly tapasztalatra tett szert, biztosabban vehetné fel a harcot a gyengélkedő Heikki Kovalainen helyén. Tavaly is tárgyaltak, de Rosberg maradt addigi csapatánál.
A BMW Sauber megkeresését maga Rosberg is elismerte: “Ez is egy lehetőség, de nem sietem el a döntést. Túl korai erről beszélni”. Ha a BMW-hez menne Rosberg, nagyobb valószínűséggel Heidfeld helyére kerülhetne. De mi történik, ha Alonso elhagyja a Renault-t, és Briatore elcsábítja esetleg Kubicát?
Ugyanakkor a Brawn GP is vizsgálja a lehetőségeket, érdeklődnek Rosberg iránt. Igen valószínű, hogy Rubens Barrichellót nyugdíjazzák, de Jenson Button iránt is megnőtt az érdeklődés mióta jó autóban bizonyította tudását.
Mi lesz a Williams-szel?
Állítólag pont azok a pilóták kopogtatnak a Williams ajtaján, akik helyét Rosberg elveheti. Jövőre Kovalainen illetve Barrichello is feltűnhet a csapat autójában. Tárgyalnak. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a 21 éves Nico Hülkenbergről sem, akinek útját Michael Schumacher menedzsere, Willi Weber egyengeti.
Ő a Williams jelenlegi tesztpilótája. A csapat másik versenyzőjének, Kazuki Nakadzsimának nincs túl jó éve, de a Toyota komoly érv a megtartása mellett.