Talmácsi a 19. helyen zárta a Holland GP első szabadedzését a MotoGP-ben. A második királykategóriás versenyére készülő magyar motoros több mint három és fél másodperccel volt lassabb az edzéselsőnél, a hondás Randy De Puniet-nél.
A francia versenyző mindössze öt ezreddel előzte meg a világbajnoki címvédő olasz Valentino Rossit, de a harmadik Casey Stoner hátránya is csak 35 ezredmásodperc. Hátrébb is kis különbségek döntöttek, a mezőny kiegyensúlyozottságát jelzi, hogy az első tizenegy pilóta egy másodpercen belül van.
A 250-es kategóriában a spanyol Alvaro Baustista érte el a legjobb időt, Tóth Imre pedig a 19. helyen végzett. Talmácsi Gábor utódja, Németh Balázs sérélése és műtétje miatt nem ülhetett gépre, helyettese viszont nem ment rosszul: a Balaton Ring színeiben köröző spanyol Aleix Espargaro a kilencedik lett.
Eredmények itt.
Talmácsi a legjobb tízbe szeretne kerülni
A francia hírügynökség nagy terjedelmű írásban számolt be a nyolcadliteres géposztály 2007-es világbajnokának idény közbeni váltásáról. A magyar pilóta tavaly még a 125-ös kategóriában versenyzett, idén a 250-ben szerepelt, ám május 25-én a második motor hiánya és elsősorban a médiajogokkal kapcsolatos vita miatt szakított a Balatonring Teammel.
Június 12-én a Scot Racing Teamhez igazolt, s 14-én már el is indult MotoGP-ben a Katalán Nagydíjon, amelyen 17. lett.
A legjobbak között is bizonyítana
Talmácsi az AFP-nek elmondta, a szakítás után meglehetősen bizonytalannak tűnt a jövője, ugyanakkor menedzsere, Stefano Favaro segítségével sikerült gyorsan új csapatot találnia.
„Megvalósítottam az álmom. Bátor lépés volt a részemről a váltás, de készen álltam rá. Keletről jövök, emiatt maradtam túlságosan sokáig a 125-ös kategóriában, az idei évig ugyanis nem volt lehetőségem a 250-es géposztályba kerülni.”
Talmácsi beszélt még a korábbi versenymotorjai és a mostani 800 köbcentis, négyütemű gépe közötti különbségről, amelyet igencsak meglepőnek nevezett.
De hozzátette, otthon egy 1000-es négyütemű Hondával közlekedik, vagyis nem volt neki teljesen új a nagy motor.
„Nem vagyok már kölyök. Huszonnyolc évesen a tapasztalatomra és mentális erőmre támaszkodom” – tette hozzá arra a felvetésre, miben bízik céljai elérését illetően.
Simoncelli a királykategóriában
Jövőre a MotoGP-ben szerepel majd Marco Simoncelli, a 250-es kategória tavalyi győztese, aki a San Carlo Honda Gresini csapatát erősíti a 800 köbcentisek között. A 22 éves Simoncelli mostanáig 104 nagydíjon vett részt, 23 alkalommal állt dobogóra, és kilenc győzelmet aratott.