A Forma-1-ben 2009-re bevezetett drasztikus műszaki szabályváltozások fő célja az előzések elősegítése volt.
A gyengített aerodinamikától és a slick gumik bevezetésétől azt várták, hogy az autók sokkal közelebb férhetnek majd egymáshoz.
Rajt Silverstone-ban: kevés az előzés (MTI/EPA)
Az elképzelés helyes volt, de a Brawn, a Williams és a Toyota által kifejlesztett, de komoly viták után szabályosnak nyilvánított dupla diffúzor – pontosabban az általa keltett légáramlatok – épp ez ellen dolgozik, állítják a pilóták.
“A leszorítóerő az FIA elképzeléseinek megfelelően csökkent, de a dupla diffúzor engedélyezésével az egész a feje tetejére állt” – mondta a Brit Nagydíjon Felipe Massa.
A toyotás Timo Glock szerint épp a felzárkózást és a közeli követést elősegítő mozgatható elsőszárny-elemek sem érnek semmit.
“Amikor az ember az előtte haladó autó légörvényeiben halad, minden tapadás elveszik. Az autó csak csúszkál.”