A KPMG ingatlan-, szabadidős és turizmusfejlesztési csoportja a két fesztivál gazdasági hatásairól, a fesztiválok jelentőségéről készített kutatást. E szerint az 1993-ban indult Volt fesztiválra érkező látogatók 50 százaléka még tanuló, 45 százalékuk pedig felsőfokú végzettséggel rendelkezik. A tavalyi fesztivál idején Sopron férőhelyeinek több mint 90 százaléka elkelt, a résztvevők pedig több mint 25 ezer vendégéjszakát töltöttek el a városban.
A KPMG becslése szerint a Volt fesztivállal kapcsolatos 1,28 milliárdos összköltés 670 millió forint GDP-hozzájárulást és 277 millió forint teljes adóbevételt eredményezett. A rendezvény által generált helyi idegenforgalmi adóból származó bevétel elérte a 14 millió forintot. A Volt fesztivál résztvevői átlagosan 38 ezer forintot költöttek el a négy nap alatt.
A 2007-ben indult Balaton Sound-on nagyon magas a felsőfokú végzettségű résztvevők aránya; ez 64 százalék volt tavaly. A látogatók átlagéletkora 24 év, amely magasabb a Sziget és a Volt fesztivál átlagánál is. A fesztivál látogatóinak 10 százaléka tavaly külföldről érkezett. A Zamárdiban fesztiválozók a kempingen kívül összesen mintegy 30 ezer vendégéjszakát töltöttek el a környéken.
A KPMG számításai szerint a tavalyi Balaton Sound által generált összes költés mintegy 1,58 milliárd forint volt, ez 816 millió forint GDP-hozzájárulást és 340 millió forint teljes adóbevételt jelentett. A helyi idegenforgalmi adó-bevétel elérte a 18 millió forintot. Adataik szerint a balatoni fesztivál résztvevői a négy nap alatt 41 ezer forintot költöttek.
A vizsgálatot bemutató sajtótájékoztatón Sopron és Zamárdi polgármestere, Fodor Tamás és Csákovics Gyula is azt emelte ki, hogy turisztikai szempontból mindkét város számára előnyösek ezek a fesztiválok, a kereskedők, a vendéglátósok és a szállásadók is örülnek a megnövekedő forgalomnak. Zamárdi polgármestere külön kiemelte, hogy tud olyan kereskedőről, aki be akart zárni, mert rossz volt a forgalma, de a Balaton Sound után már bővíteni is tudta vállalkozását. Csákovics Gyula hangsúlyozta: jó látni, hogy a fiatalok újra felfedezték a magyar tengert.
Ugyanezt emelte ki Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár, és elmondta: céljuk a belföldi turizmus erősítése, amelyben mindkét fesztivál segítségükre van. Gerendai Károly, a két fesztivált szervező Sziget Kft. ügyvezetője kiemelte: az elővételes jegyeladásokból úgy látják, a válság ellenére nem fog csökkenni a három nagy nyári fesztivál (Sziget, Volt, Balaton Sound) látogatószáma.
Az előrejelzések szerint a két fesztiválra összesen 160-170 ezren látogatnak el – derül ki a sajtóanyagból. A július 1-jén kezdődő, négynapos Volt fesztiválra 70-80 ezer nézőt várnak, és idén kiemelt célja, hogy a látogatókkal megismertessék Sopront. Ezért városismereti játékokat terveznek és a páneurópai piknik programsorozatba is bekapcsolódnak. A Volt fesztiválon 220 hazai és külföldi zenekar fordul meg, köztük olyan nagy nevek, mint Franz Ferdinand, az Earth Wind and Fire, a Limp Bizkit és Marilyn Manson.
A július 9-én kezdődő, ugyancsak négynapos Balaton Sound fesztiválról elhangzott, hogy elővételben elkeltek a bérletek, a napijegyek viszont még korlátozott számban kaphatók. A szervezők külön kiemelték, hogy idén is maximálták az eladható jegyek számát, ezzel is növelve a rendezvény “prémium-jellegét”. Mivel Zamárdi környékén már megteltek a szálláshelyek, az északi partról motorcsónak-transzfereket indítanak majd a fesztiválra.
A Balaton Soundon mintegy 150 DJ és zenekar lép fel, a fesztivál húzónevei között van Moby, a Kraftwerk, a Röyksopp és a Nouvelle Vague.