Ezt a 125 kcm-es kategóriában 2007-ben világbajnok magyar versenyző menedzsmentje közölte pénteken. Talmácsi már a hétvégi Katalán Nagydíjon is rajthoz áll Barcelonában.
A magyar pilóta tavaly még a 125 kcm-esek között versenyzett, idén a 250 kcm-ben szerepelt, ám május 25-én a második motor hiánya és a médiajogok átruházásával kapcsolatos vita miatt szakított a Balatonring Teammel.
A MotoGP-s induláshoz szükséges anyagi háttér megteremtését a Mol főszponzori szándéknyilatkozata tette lehetővé, és a magyar óriáscég a Scot Racing Team főtámogatójává válhat. Az elmúlt napok tárgyalásai során Talmácsi volt csapatfőnöke, a spanyol Jorge Martínez Aspar ígéretéhez híven hozzájárult ahhoz, hogy a pilóta elszerződjön.
Az új irányt Cirano Mularoninak, a Scot Racing Team csapatfőnökének ajánlata jelölte ki, ez lehetővé teszi Talmácsi számára, hogy versenyezhessen a legnagyobbak között. Pénteken az istállót motorral ellátó Honda is áldását adta, hogy Talmácsi teljes értékű versenyzője legyen a csapatnak, így minden technikai akadály elhárult.
Talmácsi Gábor neve ott szerepel a Katalán Nagydíj hivatalos rajtlistáján, és ez az indulási jog a további 11, még hátralévő futamra is megilleti az idei szezon során.
Talmácsi a legnagyobb kategóriában is bizonyíthat (MTI)
“Óriási a lehetőség. Köszönöm a menedzseremnek, Stefano Favarónak, akivel mindvégig nem adtuk fel, a Molnak, hogy kitartottak és kitartanak mellettem. A barcelonai verseny során a motorral való ismerkedés lesz az elsődleges cél, hiszen most ülök majd először fel rá, de minden tőlem telhetőt megteszek, hogy bebizonyítsam: rászolgáltam e bizalomra. A hátralévő versenyeken szeretnénk felzárkózni az élmezőnyre. Hatalmas élmény és érzés lesz holnap kigurulni a bokszból az új motorral, és mától a királykategóriában versenyeznem a legjobbak között első kelet-európaiként” – mondta Talmácsi Gábor.
Favaro megjegyezte, hogy az utóbbi időben sok támadás érte, de ez még erősebbé tette:
“Nem volt túlságosan sok időnk megoldást találni, de éjt nappallá téve dolgoztunk, hogy Gábor mielőbb újra a pályán lehessen. Úgy vélem, az elért eredmény önmagáért beszél, és még inkább megerősíti azt az összetartást, azt a bizalmat, ami kialakult Gáborral közöttünk. Szívből köszönöm a Mol-csoportnak, hogy ismét megmutatta nagyságát azzal, hogy teljes mellszélességgel Talma mögé állt. Továbbá köszönöm Gábornak, hogy hitt és továbbra is hisz bennem, köszönöm a menedzsment tagjainak kiváló munkáját és mindenkinek, aki segített. Büszke vagyok arra, hogy Magyarországon egy újabb nagy álom vált valóra. Talma a világ legjobbjai közé került, ahová tehetsége alapján eddig is tartozott.”
A menedzsment közleményében kitért rá, hogy Talmácsi a japán Takahasi Jukival együtt tagja a Scot Racing Teamnek.
A japán pilóta az eddigi öt futamon 8 pontot szerzett, és a 18. helyen áll a mezőnyben.
talmácsi gábor
Születési hely, idő: Budapest, 1981. május 28.
Súly: 62 kg (versenysúly: 59 kg)
Magasság: 164 cm
Jelenlegi csapata: Scot Racing Team
Korábbi csapatai: PEV ADAC Sachsen Honda, Racing Service, Italjet Team, Exalt Cycle Aprilia, Semprucci Malaguti Racing, RedBull KTM, Honda Humangest, Bancaja Aspar, Balatonring Team
Motor: Honda
Első gyorsaságimotoros-vb-futam (125 kcm):
Cseh Nagydíj, 2000
Első futamgyőzelem (125 kcm): Olasz Nagydíj, 2005
Első pole (125 kcm): Japán Nagydíj, 2005
Első leggyorsabb kör (125 kcm): Malajziai Nagydíj, 2005
Legjobb eredményei összetettben (125 kcm):
vb-1. (2007), vb-3. (2005, 2008)
Első futama a 250 kcm-esek között:
Katari Nagydíj, 2009, 10. hely