Természetesen jóval több jelölt volt, az FIA-hoz összesen 15 új nevezés érkezett, amelyek közül a Deloitte szakértőinek segítségével végigvitt könyvvizsgálat, üzleti tervek megtekintése, a szponzori szerződések és szándéknyilatkozatok számba vétele után kilenc jutott el odáig, hogy részletes meghallgatásokon is részt vehetett. De melyik is a három szerencsés alakulat, amelyik elsőre átvitte a lécet?
A USF1-t nem kell bemutatni, jelentős Forma-1-es tapasztalatokkal rendelkező Ken Anderson és a Peter Windsor amerikai csapata már februárban a nyilvánosság elé lépett az évek óta tervezett projekttel.
Az istálló mindvégig az egyik tuti befutónak látszott. A pontos nevén Team US F1 a Cosworth motorjait használja majd 2010-ben.
Max Mosley számít az “újak” fő védnökének (MTI/EPA)
A Campos Meta neve sem teljesen ismeretlen. A csapatot 1998-ban az egykori F1-pilóta, a spanyol Adrian Campos alapította, és azóta komoly sikereket ért el vele az F3 Euroseriesben és a GP2-ben is. Összesen hat egyéni és öt csapatbajnoki címmel büszkélkedhetnek, legutóbbi sikerük a 2008-as GP2-sorozat megnyerése.
A madridi székhelyű istálló F1-es projektjében a sportszervezéssel foglalkozó Meta Image céggel fogott össze. Az alakulat technikai központja Valenciában található, ahol a GP2-es és F3-as csapataik mellett az A1GP mexikói csapatának autóin is dolgoznak.
A Forma-1-es belépéshez motorszállítóként sikerült megnyerniük a Cosworthöt, míg a kasztni fejlesztésében a Dallara lesz a partnerük.
A három új közül a Manor Grand Prix neve cseng a legismeretlenebbül a nagyközönség számára. A brit alakulatot 1990-ben alapította John Booth, és azóta a Formula Fordban, a Formula Renault-ban és a Brit Forma-3-ban ért el sikereket – Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton is velük nyert bajnoki címet.
A Campos Meta autói sikeresek voltak a GP2-ben (dpa)
Az F1-es projektben a Manor a versenyalkatrészeket fejlesztő és gyártó Wirth Research-csel szövetkezett. Ez a cég ahhoz a Nick Wirth-hez köthető, aki a kilencvenes évek legelején a March-Leyton House-nál dolgozott, majd 1994-ben a Simtek csapattal vett részt az F1-ben.
Meglepő, de az amúgy a Manor GP-nél komolyabbnak tűnő Aston Martin/Prodrive, a Lola és az Epsilon Euskadi is lemaradt a listáról, ahogyan a March-N. Technology, a “Lotus”-Litespeed, az Alex Wurz-féle Superfund és a “Brabham”-Formtech sem kapott helyet.
A Dave Richards vezette Prodrive, a Lola és a Lotus-Litespeed máris jelezte, hogy ezután is kapcsolatban marad az FIA-val, és mivel a FOTA-csapatok – a Ferrari, a Toyota, a Renault, a BMW, a McLaren-Mercedes, a Brawn GP és a Red Bull két alakulata – jövő évi részvétele továbbra is a levegőben lóg, így néhányuk a jövő hét végi újabb határidő lejártával még bejuthat az F1-be, ha “üresedés” adódik.