Az új TF padlólemezét állítólag a Kínában nemrég bemutatott Roewe 550 adja, ebben a Rover 45 utódjához tervezett padlólemez szerepel, ami már sejteti, hogy a típus rajongói nem lesznek maradéktalanul boldogok. Az csak a kezdet, hogy a korábbi kompakt méret helyett egy nagyobb autó születik, de nem középmotoros kialakítású lesz, hanem a kocsi orrába kerül a blokk.
Szerencsére a hátsókerék-hajtás megmarad, amelyhez Rover eredetű 1,8 literes turbó és a 2,5-es V6-os benzinmotorok tartoznak majd. Nem feltétlenül tesz majd rosszat az eladásoknak a TF átalakulása, hiszen elsődlegesen az MX-5-össel kíván konkurálni a gyár.
Küllemében az új MG TF lendületesebb lehet, mint elődje, kialakításánál felhasználják az SV szupersportkocsi inspirációit is. Jelenleg az MG TF a 2001-ben történt modellfrissítésnek megfelelő külsővel egyféle változatban 1,8 literes szívó motorral kapható.