Élet-Stílus

F1: az összes csapat leadta nevezését

A Ferrarival együtt az összes Forma-1-es istálló benyújtotta nevezését a 2010-es világbajnoki idényre - írta közleményében a csapatokat tömörítő szervezet (FOTA).

Korábban több alakulat (Ferrari, Toyota, Renault, Red Bull, Toro Rosso) fenyegetődzött azzal, hogy kilép a versenysorozatból, amennyiben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által jövőre tervezett szabálymódosítások – köztük a legtöbbet vitatott költségvetési sapka – érvénybe lépnek.

Több egyeztetés után vasárnap a FOTA azt kérte a FIA-tól, hogy 2010-ben maradjanak az idei szabályok, s a Max Mosley elnök által “megálmodott” költségvetési limitet csak alapos egyeztetések után vezessék be 2011-ben. Mosley vasárnap már úgy nyilatkozott: elképzelhetőnek tartja, hogy módosítson korábbi tervein.

újonc a forma-1-ben

A korábbi Forma-1-es csapatfőnök, David Richards által vezetett Prodrive elnevezésű istálló is benyújtotta nevezését. A Prodrive már a 2008-as idényben szeretett volna elindulni, ám akkor a bizonytalan szabályváltoztatások miatt visszalépett.

A Williams már hétfőn benyújtotta nevezését, a FOTA ezért ideiglenesen felfüggesztette az istálló tagságát.

Meghátrált Mosley (MTI/EPA)

Meghátrált Mosley (MTI/EPA)

Először tavaly októberben jelentették be, hogy szükségessé vált a nagy mértékű költségcsökkentés az autósport elitkategóriájában. Áprilisban a FIA közölte, hogy tervei szerint jövőre nagyobb technikai szabadságot kapnak azok az F1-es csapatok, amelyek vállalják, hogy 2010-ben nem költenek többet, mint a nemzetközi szövetség világtanácsa által meghatározott 40 millió font.

Április végén a Ferrari – az egyetlen istálló, amely 1950 óta megszakítás nélkül részt vesz a sorozatban – azzal fenyegetődzött, hogy megvétózza a költségvetési sapka bevezetését. Májusban a maranellói csapat már azt is kilátásba helyezte, hogy véglegesen kilép a Forma-1-ből, amennyiben a szabályváltoztatások életbe lépnek. Az olasz gárdához csatlakozott a Renault, a Toyota, a Red Bull és a Toro Rosso alakulata is, majd egyeztetések kezdődtek a FOTA és a FIA vezetői között.

Az első tanácskozáson nem született egyezség, majd a Ferrari egy párizsi bíróságon szerette volna elérni a tervezett intézkedések felfüggesztését, ám az istálló kérelmét elutasították. A Monacói Nagydíjon naponta ült össze a FOTA és a FIA, majd a vasárnapi rajt előtt Max Mosley már úgy nyilatkozott: lát esélyt arra, hogy a tervezett szabálymódosítások bevezetését egy évvel elhalasszák.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik