A jövő évi szabályok tekintetében teljes a bizonytalanság, a Williams nem vár ki tovább, a csapat leadta nevezését a következő bajnoki szezonra. A csapatok idáig egységes kiállással követelték a költségplafon eltörlését, a Williams azonban elsőként beállt a sorba.
Ki lesz a következő?
“A FOTA (a csapatok szervezete) egysége kiemelten fontos a Williams számára is. A FOTA többi tagjával közösen írtunk levelet az FIA-nak, amelyben a 2010-es szabályokkal kapcsolatos kompromisszum megkötését szorgalmaztuk” – nyilatkozta a csapat ügyvezetője, Adam Parr, hozzátéve, hogy a FOTA eddig is sokat elért már a közös fellépéssel.
“Emellett azonban a Williamsnek érvényes szerződése van a FOM-mal (Bernie Ecclestone cége) és az FIA-val, amely kiköti a részvételünket 2008 és 2012 között. Az ezért járó pénzt meg is kaptuk, így erkölcsileg és jogilag is kötelességünknek érezzük, hogy részesei legyünk az F1 jövőjének, ahogy az elmúlt 30 évben a múltjának is részesei voltunk.”
A két új csapat mellett eddig a Williams nevezett csak a jelenlegi résztvevők közül. A Toyota, a Ferrari, a Renault és a Red Bull két csapata már jelezte, hogy a költségplafon meghagyása esetén nem indul 2010-ben, míg a McLaren, a BMW kivár, a Brawn és a Force India pedig hamarosan követheti a grove-i alakulat példáját.
Csúszhat a költségplafon
Az FIA elnöke, Max Mosley eközben hajlik már az engedményekre, de úgy gondolja, hogy egy-két gyártó mindenképpen távozni fog a Forma-1-ből: „Lehetne egy (60 millió dollárnál) magasabb összeg jövőre, és a teljes korlát csak 2011-ben következne. Ez is egy lehetőség” – mondta az angol Monacóban.
„Azt hiszem, egy vagy két gyártó kiszállhat, de ennek nem lesz köze a mostani vitához. A (válság miatt) nehéz helyzetben lévő cégek valószínűleg nem kívánnak hatalmas összegeket a Forma-1-be ölni” – tette hozzá.
Mosley valószínűleg a Toyotára és a Renault-ra célzott, ugyanis a japán cég tavaly történelmi veszteséget könyvelhetett el, a francia gyártó pedig évek óta lebegteti az F1-es részvételt, csak fél szívvel költ a sportra, így az év végén távozó főszponzor, az ING kivonulása végképp eldöntheti a kérdést.
A jelentkezési határidő 29-e, azaz péntek, a jövő évi nevezési listát pedig június 12-én hozza nyilvánosságra az FIA.