“A saját teljesítményemen is érzem, hogy hatnak rám az események – nyilatkozta a McLaren-Mercedes 24 éves versenyzője, aki csak hetedik a pontversenyben. – Egyszerűen sokkoló ez az egész, én pilóta vagyok és nem politikus, viszont kétségtelenül befolyásolják az életemet a történések.”
Hamilton hozzátette: a hatalmi harcok nem szokatlanok az F1-ben, de mindenkinek jobb lenne, ha az istállóknak csak a versenyzésre kellene koncentrálniuk.
Fenyegetőznek a csapatok
A csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) pénteken, a londoni Heathrow repülőtéren tanácskozik, majd az este folyamán tárgyalni fog Max Mosley-val, az FIA elnökével és az F1-et irányító Bernie Ecclestonnal, hogy tisztázzák a vitatott kérdéseket.
Versenyezni akar (MTI/EPA)
A nemzetközi szövetség 2010-re tervezett szabálymódosításai miatt eddig öt istálló jelezte, hogy kiszállhat a versenysorozatból. A csapatok azt kifogásolták, hogy az április 29-i döntés értelmében jövőre nagyobb technikai szabadságot kapnak azok a csapatok, amelyek vállalják, hogy nem költenek többet évi 40 millió fontnál.
Emiatt a Ferrari, a Renault, a Toyota, a Red Bull és a Toro Rosso közölte, hogy nem áll rajthoz a 2010-es vb-n. A sorozatban jelenleg tíz istálló versenyez, de a FIA – áprilisi határozata szerint – jövőre tizenhárom gárdának biztosít férőhelyet a rajtrácson.
Azoknak az alakulatoknak, amelyek el szeretnének indulni a következő szezonban, május 29-ig le kell adniuk nevezésüket, s nyilatkozniuk arról, hogy vállalják-e a költségvetési limitet, amellyel több fejlesztési lehetőséghez jutnak.
Jelentkezőkben nincs hiány
Időközben több gyár is jelezte, hogy ha életbe lép a szövetség által javasolt költségvetési limit, akkor benyújtanák nevezésüket a 2010-es szezonra. Közülük a korábban kiváló vázakat gyártó Lola közleményében kifejtette: továbbra is komolyan készülnek a Forma-1-es debütálásra abban a reményben, hogy a költségvetési határ jövőre életbe lép.
“A tervezett szabálymódosítások nem csak előrelátóak a jelenlegi gazdasági helyzetben, de lehetőséget biztosítanak az újonnan a sorozatba lépő csapatoknak arra, hogy versenyképesek legyenek a régóta az F1-ben szereplő istállókkal.” – áll a gyár közleményében.