A 125 kcm-es kategória 2007-es világbajnoka, aki idén mutatkozott be a 250 kcm-ben, pénteki budapesti sajtótájékoztatóján boncolgatta a Balatonring Teammel történt hétfői, csütörtökön bejelentett szerződésbontásának részleteit, melyre elmondása szerint legfőképp az elmúlt időszak feszültségei okozta lelki teher miatt kényszerült.
“Nagyon kellemetlen szituációban vagyok, de ilyen körülmények között nem tudok biztonságosan versenyezni, ezért ez volt a legjobb döntés a mostani helyzetben – mondta Talmácsi. – Mindig is pozitívan gondolkoztam, így most is biztos vagyok abban, hogy hamarosan megoldódik ez a helyzet. Tudom, hogy Stefano a legjobb barátom, és menedzserem megtalálja a legjobb megoldást.”
Hiába kapta meg a második motort
Az egyoldalú szerződésbontással kapcsolatban Szilágyi István ügyvéd elmondta: a Talmácsi és az Aspar Team között létrejött, 2007 decemberi megállapodásban szerepel, hogy a csapat két RSA Apriliát garantál a magyar motorosnak, márpedig a kontraktusban az egyoldalú szerződésbontás lehetőségének okai között ennek felrúgása első helyen áll. Talmácsi és menedzsmentjének másik kifogásával kapcsolatban jelezte: a magyarországi médiajogok a szerződés szerint Stefano Favaro cégét, a Faster Managementet illetik, ennek megváltoztatására akkor lett volna lehetőség, ha Talmácsival és a céggel is egyeztetnek, és megállapodás születik.
Egyelőre csapat nélkül (MTI)
“Én is olvastam a sajtóban, hogy állítólag ma már két motor van a csapat boxában, de őszintén szólva, nem tudom elképzelni, hogy az milyen lehet. Mindenesetre a múlt héten erről még egyáltalán nem volt szó” – jegyezte meg a 28 éves világbajnok, kiemelve, hogy ennek már egyébként sincs jelentősége, hiszen hétfőn szerződést bontottak.
Talmácsi hozzátette, hogy a korábbi években semmilyen probléma nem volt az Aspar, Jorge Martinez csapatfőnök és közte, a szerződésben foglaltaknak megfelelően történt minden, jó volt a viszony: “Magam sem értem, mi változott, még a március 30-i budapesti sajtótájékoztató idején is minden rendben volt. Az első, Katari Nagydíj előtt kezdődtek a problémák, a pénteki első szabadedzést megelőzően volt egy nagyon rossz hangvételű beszélgetésünk, azzal fenyegetőztek, hogy nem indulhatok el a futamon. Azt hiszem, hogy a feszültség miatt dühből mentem azon a tréningen, s ezért voltam a leggyorsabb, de így nem lehet biztonságosan motorozni.”
A csapat – a magyar motoros elmondása szerint – később is rendszeresen a versenyeken próbálta kész tények elé állítani őt és menedzsmentjét, ami lelkileg annyira megviselte, hogy nem hozhatott más döntést, csak ezt.
“Szüksége van rám a MotoGP-nek”
Azt ugyanakkor a versenyző nem zárta ki, hogy megegyezés születhet istállójával, igaz, eddig Martinezék nem tárgyaltak velük, s tudja, ha közös nevezőre is jutnának, a kapcsolat nem lesz olyan mint régen. Stefano Favaro ugyanakkor több csapattal is tárgyal.
“Úgy gondolom, a MotoGP sorozatnak szüksége van rám, mint ahogy nekem is rá. Most még nem tudom, mi lesz, meg kell oldani a jelenlegi szituációt. Annyi biztos most, hogy a Francia Nagydíjat kihagyom, de egy verseny még nem a világ – mondta bizakodva Talmácsi Gábor, aki pályafutása során szeretne még a király kategóriában is bizonyítani, azt ugyanakkor nem erősítette meg egyértelműen, hogy most tárgyalnának egy MotoGP-ben szereplő Honda csapattal.
“Stefano biztosan több csapattal is tárgyal, megkeresi számomra a legjobb lehetőséget.” – tette hozzá Talmácsi.