Míg Jenson Button barcelonai győzelmével az eddigi megszerezhető 45 pontból 41-et tudhat magáénak, a tavaly a bajnoki címről egy ponttal lemaradt Felipe Massa két ponttal áll eddig, miután a negyedik rajthelyét nemhogy dobogóra nem tudta váltani a Spanyol Nagydíjon, de kis híján be sem fejezte a versenyt az elrontott tankolása miatt.
A brazil a futam után elismerte, hogy számukra már véget ért a bajnoki küzdelem: „Már nem tudjuk beérni Buttont a bajnokságban. Realistának kell lennünk – ötből négy futamot megnyert. Még ha hatalmasat is javulunk, és három-négy tizeddel eléjük kerülünk, akkor is gyűjthetik a pontjaikat, ezt elfelejthetjük.”
Ferrari-szerelők a bokszban (MTI/EPA)
Massa ezzel együtt pozitívnak találta a hétvégi tapasztalatokat. “Az időmérő második szakaszában csak kéttizeddel, a harmadik szakaszban pedig az üzemanyag miatt négytizeddel voltunk lemaradva (a Brawntól), a versenyen is nagyjából ez a helyzet. Kéttized a versenytávon elég nagy különbség, egyelőre így áll a helyzet, még hátrányban vagyunk. Hogy a Red Bull milyen, nem tudom, hiszen Vettel szinte végig mögöttem volt, és nem tudom, hogy feltartottam-e vagy ő is ilyen tempóra volt képes.”
“Még javulnunk kell, de ha összehasonlítjuk a mostani autót a korábbival, nagy az előrelépés. Ez igazán biztató.”
A verseny utolsó köreiben Massának lassítania kellett, hogy spóroljon az üzemanyaggal, ugyanis egy körrel kevesebbre elegendő került az autójába. A dolog két pozícióba került, és hajszálon múlott, hogy egyáltalán sikerült a célba érés.
A brazil versenyző elmondta, hogy nem taktikai, hanem műszaki hiba miatt alakult így: “Nem a számításaink voltak rosszak, az üzemanyagtöltőn múlott. Hogy az emberi vagy műszaki hiba volt-e, nem tudom. Meg kell majd vizsgálnunk, mert nagyon bosszantó. Az ember végigküzdi az egész futamot, aztán vissza kell vennie. Végig spóroltam a harmadik etapban, de nem volt elég, el kellett engednem Vettelt. Fernando (Alonso) is megelőzött, és majdnem Nick (Heidfeld) is, elkeserítő volt.”
—-Peches volt az új Schumi—-
Sebastian Vettel a Spanyol Nagydíj utolsó köreiben bizonyította, hogy a Brawnhoz hasonlóan bombaformában van a Red Bull is, szédületes időket futott Felipe Massa mögül kiszabadulva. Azzal azonban, hogy tulajdonképpen az egész versenyt a ferraris mögött töltötte, komoly győzelmi esélyt szalasztott el.
“Csalódott vagyok” – bökte ki a második rajtkockából indult Vettel a leintés után. “Nagyon, nagyon gyors és versenyképes volt ma az autó, biztos vagyok benne, hogy harcban lehettünk volna a Brawnnal. Sajnos, Felipe a rajtnál megelőzött, én meg beragadtam mögé. Többször próbáltam megelőzni, de soha nem kerültem hozzá olyan közel, hogy reális esélyekkel vágjak bele a manőverbe.”
“Idegesítő volt látni, hogy két autó elhúz a mezőnytől, miközben én beragadtam egy piros autó mögé 63 körön keresztül. Különösen akkor nagyon frusztráló a helyzet, ha tudod, sokkal gyorsabb vagy.” Világosan látszott, hogy a kanyarokban Vettel rendre ráesett Massára, a barcelonai pálya sajátosságai miatt azonban csak az egyenesekben próbálkozhatott volna előzéssel. Ezeken a pontokon azonban Massa szorgalmasan nyomogatta a KERS-t, így távol tudta magától tartani a németet.
Vettel négy körrel a leintés előtt tudta megelőzni Massát, de csak azért, mert az üzemanyag-problémával küszködő brazilt utasították arra, hogy vegyen vissza és engedje el riválisát. “Szomorú, hogy Felipe kifogyott a benzinből, de azért nyilvánvalóan nem keseregtem sokáig amiatt, hogy 63 kör után végre elmehettem mellette.”
—-Sajtószemle—-
A nemzetközi sajtó elsősorban Jenson Button idei sikersorozatától volt hangos a vasárnapi Forma-1-es Spanyol Nagydíj másnapján, miután a Brawn GP brit pilótája Barcelonában ötből negyedik versenyét nyerte meg az idén.
Anglia
The Mirror: “Button az idény ötödik futamán negyedik győzelmét aratva folytatta egyeduralmát, a boxtaktika fényesen bevált.”
Daily Mail: “Button briliáns barcelonai sikerével történelmi mesterhármast készített elő Monte-Carlóra. A Brawn pilótája lehet ugyanis az első brit Damon Hill 1996-os menetelése óta, aki egyhuzamban három futamon diadalmaskodik.”
Daily Telegraph: “Újabb futam, újabb győzelem. Már szinte unalmas. Szinte. A szezonbéli negyedik serleget nem övezte akkora tűzijáték, mint az előző hármat, de az utójáték kissé robbanásveszélyesen alakult: a második helyezett csapattárs, Rubens Barrichello ugyanis arról beszélt, hogy belviszály dúl a Brawn csapatnál.”
The Times: “Ki állítja meg Buttont? Barrichello ugyan dühösen fogadta, hogy a boxtaktika miatt csak második lett, de a brit versenyző biztosan halad a világbajnoki cím felé.”
The Independent:
“Barrichello füstölög Button győzelme után.”
Olaszország
La Gazzetta dello Sport: “A Ferrari csalódást okozott, Massa búcsút intett a vb-álmoknak. Fehér zászló, game over. A Brawn-kocsikat nem lehet utolérni, Button állva hagyott mindenkit. Alonso világbajnokhoz méltóan versenyzett.”
Corriere dello Sport: “Massa csak hatodik – viszlát, vb!”
Corriere della Sera: “A Ferrari hibák és defektek között. A sportág egyre inkább Forma Brawn lesz.”
La Repubblica: “Brawn uralkodott, a Ferrari megint szánalmas volt. Massa benzin nélkül csak hatodik.”
Spanyolország
El País: “A Brawn mindent visz. Bár a többi istálló javított autóin, Button és Barrichello kettős sikert ünnepelhetett.”
EL Mundo: “Button féláron szállítja a sikereket. Brawn a felére csökkentette a brit pilóta fizetését, ám ő idén már négy futamon nyert.”
Sport: “A korábban kívülállónak és meglepetésembernek titulált Buttonból címvárományos lett.”
As: “Alonso 92 ezer embert ugrasztott fel a helyéről. A közönségkedvenc versenyző honfitársainak ujjongása közepette ötödik lett, miután Massának kifogyott az üzemanyaga.”
Franciaország
L,Equipe: “Itt az új Schumi! Ez a fölény Michael Schumacherre emlékezteti a csapattárs Barrichellót is. A brazil azzal gyanúsítja a Brawnt, hogy Buttont részesíti előnyben – ahogy korábban a Ferrarit bírálta a német sztár kedvezményezettsége miatt.”
Le Parisien: “Barrichello nem tudott szívből örülni Button győzelmének. A brazil egyértelműen gyorsabb volt, de túl sokszor hívták ki a boxba. Emiatt kellett feladnia győzelmi reményeit.”
Le Figaro: “Button a pálya új ördöge. Három első rajtkocka és négy diadal az eddigi öt futamon – ezzel bebizonyította, hogy egy jó kocsival bármire képes.”