Élet-Stílus

Talmácsi a tizedik helyről rajtolhat

Talmácsi Gábor a 10., Tóth Imre a 19. helyről vághat neki a 250-es kategóriában a vasárnapi Spanyol Nagydíjnak. Az élről a spanyol Alex Debon rajtolhat. A 125-ös géposztályban és a MotoGP-ben is hazai pilóta szerezte meg a pole pozíciót.

Spanyol mesterhármas: mind a három kategóriában hazai versenyző indulhat az élről. A nyolcadliteres között Julian Simon, a királykategóriában Jorge Lorenzo, a 250-es géposztályban – amelyben két magyar versenyző is érdekelt – pedig Alex Debon.

Talmácsi Gábor sokáig a negyedik helyen állt a szombati időmérőn, de később többen is elé kerültek, és az eredményén hiába javított a hajrában (1:44.058-ra faragta le az idejét), így is csak a tizedik helyről vághat majd neki a vasárnapi futamnak.

Talma a 10. lett az időmérőn (MTI/EPA)

Talma tizedik lett az időmérőn (MTI/EPA)

A legkisebb kategóriában 2007-ben világbajnoki címet szerzett magyar motoros több mint egy másodperccel volt lassabb, mint a pole pozíciót megszerző Debon, az előtte végzett kilenc pilóta ugyanakkor kivétel nélkül 1:44-en belüli időt motorozott.

Talmácsi Gábor:

„Nagyon erős szél fújt, és ez valóban komoly akadályt jelentett ma. A motorral nem volt nagyobb baj, jónak mondanám, és úgy érzem, hogy kiegyensúlyozott köröket tudtam volna menni vele versenykörülmények között, de valahogy a gyors körök mégsem akartak összejönni.”

A géposztály másik magyarja, Tóth Imre közel három másodperces hátránnyal a 19. helyen zárta az időmérőt.

Talmácsi Katarban a tizedik, Japánban a negyedik helyet szerezte meg, és az összetett ötödik helyéről várja a folytatást.
Tóth Imrének is van már három pontja (valamennyit Motegiben szerezte), s a pontversenyben a 18. pozíciót birtokolja.

Honda-motorok a Moto2-ben

A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) illetékes bizottsága úgy döntött, hogy a jövőben a Honda látja el erőforrásokkal a gyorsasági-vb eddigi 250 köbcentis kategóriájának résztvevőit. Az új géposztály a 2010-es világbajnokságon mutatkozik be, elnevezése Moto2 lesz.

A Honda minimálisan 150 lóerős motorokat bocsát majd az istállók rendelkezésére. A jelenlegi negyedliteres gépek jövőre még indulhatnak a világbajnokságon, 2011-ben azonban már csak az új szabályozásnak megfelelő – 600 kcm-es – motorkerékpárok állhatnak rajthoz a vb-n.

Spanyol Nagydíj, 2. szabadedzés
125 kcm:
1. Julian Simon (spanyol, Aprilia) 1:47.203
2. Bradley Smith (brit, Aprilia) +0.321
3. Andrea Iannone (olasz, Aprilia) +0.417

250 kcm:
1. Marco Simoncelli (olasz, Gilera) 1:43.474
2. Aojama Hirosi (japán, Honda) +0.082
3. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) +0.205

8. Talmácsi Gábor (Aprilia) +0.828
19 . Tóth Imre (Aprilia) +2.977

MotoGP:
1 . Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 1:39.422 271.834
2. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) +0.054
3. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) +0.120

7. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +0.822

Időmérő
125 kcm:
1. Julian Simon (spanyol, Aprilia) 1:48.237
2. Bradley Smith (brit, Aprilia) +0.197
3. Andrea Iannone (olasz, Aprilia) +0.282

250 kcm:
1. Alex Debon (spanyol, Aprilia) 1:43.028
2. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) +0.289
3. Marco Simoncelli (olasz, Gilera) +0.348

10. Talmácsi Gábor (Aprilia) +1.030
19. Tóth Imre (Aprilia) +2.989

MotoGP:
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) 1:38.933
2. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) +0.051
3. Casey Stoner (asuztrál, Ducati) +0.482
4. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +0.709

Ajánlott videó

Olvasói sztorik