A FIA csütörtökön jelentette be, hogy nagyobb technikai szabadságot kapnak jövőre azok a csapatok, amelyek vállalják, hogy 2010-ben nem költenek többet negyven millió fontnál.
Az összeg többszöröséből gazdálkodó maranellói csapat erre kilátásba helyezte, hogy megvétózza a szabály bevezetését.
Mosley hajthatatlan (MTI/EPA)
„A Ferrari nélkül is meglennénk, habár nagyon sajnálnánk az elvesztését. Mondhat bármit, mindenképpen életbe lép 2010-ben a költséghatár” – szögezte le válaszában Mosley.
A tervezet értelmében azoknak a Forma-1-es istállóknak, amelyek önkéntesen elfogadják, hogy ezt az összeget nem lépik túl, nem kell maximalizálniuk a motorok fordulatszámát, valamint két szezon között bármennyit tesztelhetnek, versenypályán és szélcsatornában egyaránt.
A tervezett 40 millió fontos limitbe egyébként nem tartoznak bele a versenyzők juttatásai, az esetleges pénzbüntetések, ahogy az erőforrások előállításának költségei sem.