Élet-Stílus

Kanyarban a Honda

A volt Honda-csapat vezetője, Nick Fry ma jelen volt a Forma-1-es csapatok szervezete, a FOTA sajtótájékoztatóján, és tulajdonképpen bejelentette, hogy a brackleyi alakulat részt vesz a 2009-es világbajnokságban.

A Forma-1-es csapatok szervezete, a FOTA ma Genfben hozta nyilvánosságra a sport jövőjével kapcsolatos reformcsomag-tervezetét.

A sajtótájékoztatón és fotózáson a volt igazgató, Nick Fry is jelen volt, és bár hivatalosan nem állított semmit, gyakorlatilag elismerte, hogy 2009-ben is ott lesznek a rajtrácson.

“Rövidesen következik majd egy hivatalos bejelentés, egyelőre ennyit mondhatok. A csapatunk eddig és ezután is sokat köszönhet a FOTA-nak.”

“Mindenek előtt a költségcsökkentések miatt, és az elmúlt hónapban a többi csapattól kapott támogatásért is. Amikor a Honda bejelentette a kivonulását, Luca di Montezemolo (a Ferrari és egyben a FOTA elnöke), Ron Dennis (a McLaren volt főnöke) és mindenki más is segített a csapat fennmaradásában. A magam és a 700 dolgozónk nevében is köszönöm mindezt” – mondta az angol.

Fry: mindenki segített (Ansa)

Fry: mindenki segített (Ansa)

Fry jelenléte alapján úgy tűnik, hogy a távozásáról szóló hírek alaptalanok voltak, viszont érdekes, hogy 700 dolgozót emlegetett, pedig korábban úgy hírlett – teljesen ésszerűen -, hogy az alkalmazottak legalább felét elküldik majd, még akkor is, ha túlél a csapat.

Ha hihetünk Frynak, hamarosan mindenre magyarázatot kapunk.

új pontozást és látványos futamokat ígérmek

Az eddigieknél látványosabb versenyeket, pontrendszerbeli változtatásokat és költségkímélő megoldásokat kívánnak a Forma-1-es csapatok – hangzott el az istállók szövetségének (FOTA) genfi ülésén, csütörtökön.

A csapatok a győzelemért a jelenlegi 10 helyett 12, a második helyért 8 helyett 9, a harmadikért pedig 6 helyett 7 pontot adnának. A negyediktől nyolcadik pozícióig (5-től 1-ig) járó pontok nem változnának. A tervek között szerepel, hogy 2010-től az autógyártók versenyében pluszponttal jutalmaznák a futamonkénti leggyorsabb boxkiállást, és az is, hogy egy futam ne legyen hosszabb 250 km-nél vagy 1 óra 40 percnél.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke – aki egyben a FOTA vezetője is – hangsúlyozta, hogy a csapatok hajlandóak meghosszabbítani 2012-ig a vb alapját jelentő úgynevezett Concorde-szerződést. A gazdasági válság hatásaként az istállók jelezték: elfogadják azt az előterjesztést, mely alapján a 2010-es év költségeit a 2008-as felére csökkentik. Ennek érdekében tovább faragnák a motorokra és a gumikra fordított összegeket, s néhány újítást – mint például a sokat vitatott mozgási energia-visszanyerő rendszert, azaz a KERS-t – az alapfelszereltség részévé tennék.

Montezemolo szerint összességében optimistán tekintenek a jövőbe. Úgy véli, a gazdasági válság nagy lehetőség a sportág számára, hogy racionálisabb legyen a költségek felhasználása és a javuljon a versenyek színvonala. A mostani FOTA-előterjesztéssel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) március 17-i, monte-carló-i ülésén foglalkoznak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik