Élet-Stílus

Már veszteséggel árulják a kocsikat

Úton-útfélen 30 százalékos kedvezménnyel kínálják autóikat a márkakereskedők. A legnagyobb példányszámú márka mégis nagy visszaeséssel kezdte az évet. A Vezess.hu cikke.

A Suzuki egészen katasztrofálisan kezdte az évet. Jellemző, hogy több autót értékesített náluk a Volkswagen, illetve a most már a személyautók között és a teljes piacon is élen álló Ford. A zuhanás mértéke (71 százalék 2008 januárjához képest) talán meglepő, de a visszaesés aligha. A recesszió a bérből és fizetésből élőket erősen sújtja, a kisautók közönségét jórészt ez a réteg adta.

A cudar helyzetben hatalmas a nyomás a márkakereskedéseken, ahol már túl vannak a nélkülözhető munkatársak leépítésén és az egyéb kézenfekvő megtakarításokon. Most elsődleges feladat biztosítani a márkakereskedők működőképességét – árulták el a Porsche Hungariánál.

Eközben az óriási engedmények illúziókat keltenek a kocsik árréstartalmával kapcsolatban.

Több vezérképviselet igazgatója is megerősítette, hogy 30 százalékos árkedvezmények esetén a helyi importőrök és kereskedések számára veszteséges az autóértékesítés. Legfeljebb a gyártónak érheti meg dömpingáron nyomni paicra az autókat, mint kihasználatlanul működtetni vagy bezárni egy üzemet, és végkielégítést fizetni a dolgozóknak.

A brutális készlettisztítási engedményekkel párhuzamosan a drágulás is jelen van az árlisták szintjén. A magas euróárfolyam miatt az autóimportőrök rákényszerülnek a további áremelésre – nyilatkozta a FIAT Magyarország ügyvezető igazgatója.

Stekl Lászlónak mégis van érve a helyzet enyhülése mellett: “Meggyőződésem, hogy januárban nem a valós képet láttuk. A jelenlegi árfolyamon a devizaalapú hitelt felvevők törlesztése aligha nő a jövőben.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik