Élet-Stílus

Arab turistákra is vadászik Bécs

Az osztrák főváros 2009-ben plusz 1,5 millió eurót fordít turistacsalogatásra, hogy elébe menjen a gazdasági válság negatív hatásainak. A szomszédos országokból és az arab térségből verbuválnak vendégeket.

Az osztrák főváros idén összesen 17 millió eurót költ majd marketingre, amely egy 1,5 millió eurós plusz konjunktúracsomagot is tartalmaz. Az extra ráfordítás révén minden országban megjelenhet majd Bécs. Így a tévéhirdetések mellett Párizsban, Berlinben és Londonban buszokkal, Milánóban és Rómában villamosokkal, Zürichben és Madridban pedig óriásplakátokkal igyekeznek majd kedvet csinálni Bécshez. A hadjáratot online megjelenések és hirdetések egészíti ki.

A Schönbrunn-i kastélynak is jót tesz a reklám (forrás: compress)

A Schönbrunn-i kastélynak is jót tesz a reklám (forrás: compress)

A kampánnyal elsősorban az európai közönséget veszik majd célba, akik a gazdasági helyzet miatt lemondanak ugyan a drága tengerentúli utakról, a nyaralásról azonban nem. A másik célpontot a tehetős arab országok jelentik, ahol először jelenik majd meg önállóan az osztrák főváros az újsághirdetésekben.

Noha az ENSZ Turisztikai Világszervezete szerint az üzleti turizmust sokkal érzékenyebben érinti majd a gazdasági válság, mint a hagyományos turizmust, a közkedvelt konferenciavárosnak számító Bécsnek idén egyelőre nem kell aggódnia. A céges rendezvények száma várhatóan csökken majd ugyan, a vendégéjszakák oroszlánrészét (75 százalék) kitevő nemzetközi konferenciák terén ilyen tendenciáról egyelőre szó sincs.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik