Az osztrák főváros idén összesen 17 millió eurót költ majd marketingre, amely egy 1,5 millió eurós plusz konjunktúracsomagot is tartalmaz. Az extra ráfordítás révén minden országban megjelenhet majd Bécs. Így a tévéhirdetések mellett Párizsban, Berlinben és Londonban buszokkal, Milánóban és Rómában villamosokkal, Zürichben és Madridban pedig óriásplakátokkal igyekeznek majd kedvet csinálni Bécshez. A hadjáratot online megjelenések és hirdetések egészíti ki.
A Schönbrunn-i kastélynak is jót tesz a reklám (forrás: compress)
A kampánnyal elsősorban az európai közönséget veszik majd célba, akik a gazdasági helyzet miatt lemondanak ugyan a drága tengerentúli utakról, a nyaralásról azonban nem. A másik célpontot a tehetős arab országok jelentik, ahol először jelenik majd meg önállóan az osztrák főváros az újsághirdetésekben.
Noha az ENSZ Turisztikai Világszervezete szerint az üzleti turizmust sokkal érzékenyebben érinti majd a gazdasági válság, mint a hagyományos turizmust, a közkedvelt konferenciavárosnak számító Bécsnek idén egyelőre nem kell aggódnia. A céges rendezvények száma várhatóan csökken majd ugyan, a vendégéjszakák oroszlánrészét (75 százalék) kitevő nemzetközi konferenciák terén ilyen tendenciáról egyelőre szó sincs.