A teszten öt csapat, a McLaren,a Toyota, a Williams, a Renault és a Toro Rosso vett részt, és az utóbbi kivételével már mind a 2009-es modelljeiket küldték pályára. A leggyorsabb természetesen a sokkal nagyobb leszorítóerővel rendelkező 2008-as Toro Rossót vezető Sebastien Buemi lett, a svájci újonc nagyjából öt másodpercet adott a gyorsabb 2009-es autóknak.
Buemi mögött a mclarenes Pedro de la Rosa végzett, de ő egy hibriddel hajtott, ugyanis a vizes pálya miatt a csapat a biztonság kedvéért a 2008-as, jobb úttartást biztosító hátsó szárnyat tették fel a pénteken leleplezett MP4-24-esre.
A Williams reggel mutatta be új modelljét, az FW31-est. Az autót a tesztpilóta, az F3 Euroseries győztese Nico Hülkenberg vitte a pályára, és ahogy veterán spanyol kollégája, ő is 28 kört teljesített.
A BMW-sek kedden Valenciában kezdenek tesztelni (MTI/EPA)
“Délelőtt teljesen vizes volt a pálya, de az időjárás nem sokban befolyásolta a munkánkat, mert a cél csak az volt, hogy pályára vigyük az autót, ellenőrizzük a rendszereket, azt, hogy az alkatrészek nem érnek-e össze, nem gyullad-e meg valami, és rendben is volt minden. Jó lett volna egy kicsit szárazon is menni, de erre talán lesz is lehetőség a hét során. Az első benyomások alapján – persze nem nagyon dolgoztunk a beállításokon – jól megy az autó” – értékelt a Williams technikai igazgatója, Sam Michael.
A Renault is délelőtt rántotta le a leplet az R29-esről, amely meghökkentő formáival igazán kihangsúlyozza az idei radikális változásokat, de hogy gyors lesz-e, még nem derült ki. A volánhoz Nelsinho Piquet ülhetett. “Nagyszerű érzés volt az R29-esben ülni, még úgy is, hogy pocsék volt az idő. A tesztnap a kilométerekről szólt, gyűjtöttük az adatokat, igyekeztünk a lehető legjobban kiismerni az autót. Remélhetőleg a hét további részében építhetünk az elvégzett munkára” – mondta a brazil pilóta az első nap után.
A Toyotánál a tesztpilóta, a japán Kamui Kobayashi teljesített szolgálatot, aki már szombaton is körözött egy kicsit a múlt csütörtökön bemutatott TF109-essel. A japán a csapat a Renault-hoz hasonlóan a cápauszonnyal felszerelve küldte pályára az autót.
A Ferrari az eredetei terveit a rossz idő miatt módosítva nem utazott az Algarve pályára, hanem Mugellóban tesztelt, de úgy tűnik, nem sokat ért az elővigyázatosság, ugyanis ott is esett. Kimi Räikkönen először vezette az F60-ast, a finn 34 kört teljesített az autóval.