Az óvás elutasításával szintén hivatalossá vált, hogy a Szaller Zoltán, Pócsik László, Csitári Tibor kamionos egység (MAN) a viadal legjobb magyar eredményét produkálva tizedik lett.
A versenyigazgatóság a korábbi döntését megváltoztatva 12 órás büntetéssel sújtotta azokat az egységeket, amelyek nem fejezték be a csütörtöki etapot, ezt követően fellebbezett a Palik Racing Team, mivel – amint azt a magyar pilóta elmondta – a szervezők döntése volt, hogy rövidítsék le a szelektívet, ők több társukkal egyetemben folytatták volna a küzdelmet.
Szalay Balázs a 22. lett az összesítésben – Szalay a vesekővel kórházban kezelt navigátora, Bunkoczi László nélkül teljesítette a vasárnapi néhány kilométert, ami már nem számított bele az összesítésbe -, míg Liszi László Fenesi Józseffel az oldalán az 52. helyen fejezte be a dél-amerikai versenyt. Az egyetlen magyar motoros, Dési János pedig a 61. idővel ért célba.
Mind a három magyar autós egység és az egyetlen motorosunk is elérte a Buenos Aires-i célt ezen a pokolian nehéz versenyen (MTI/EPA)
Előzmények
A dél-amerikai Dakar csütörtöki szakaszán sok versenyző ragadt bent a dűnék között sötétedésig, éppen ezért a versenyigazgatóság a 175. kilométernél leterelte őket a szelektívről, hogy etapon tegyék meg a hátralévő utat.
Az eredményhirdetésnél a beérkezett versenyzők aztán a teljes szakasz hosszára kapták a mért idejüket, ám akik könnyítéssel csak 175 kilométert tettek meg, azok az addig elért idejükhöz hozzáadott átlagidőt kaptak, melyhez mindösszesen egy óra büntetést tettek hozzá pluszban.
Így viszont azok az egységek, amelyek teljesítették a szelektív távját, rosszabbul jártak, mint a kint rekedt társaik, ezért mintegy harminc résztvevő – köztük Szalay Balázs – reklamáltak a döntés ellen. A versenyigazgatóság ezután határozott a 12 órás büntetések mellett.