2009-ben amellett, hogy mind a hátsó, mind az első légterelő elemek mérete megváltozik, az első szárnyakon megjelennek a mozgó aerodinamikai alkatrészek is.
A pilóta által állítható szögű apró szárnyacskák miatt azonban a bokszkiállás jelentősen hosszabb ideig tarthat majd, ha az orrot is ki kell cserélni, figyelmeztet a McLaren veterán tesztpilótája, Pedro de la Rosa.
“Az igazat megvallva az állítható szárnynak negatívumai is vannak, az egyik például az, hogy nem lehet majd gyorsan orrkúpot cserélni. Hidraulikusan vagy elektromotorral is meg lehet oldani az elemek mozgatását, de mindkét megoldásnál szükség lesz kábelek csatlakoztatására ahhoz, hogy a pilóta működtetni tudja őket. Ez pedig nagy időveszteséget jelent majd a bokszkiállásoknál” – magyarázta a spanyol.
De la Rosa azonban nem ért egyet a BMW versenyzőivel, akik szerint a korábbiakhoz képest otromba méretű első szárnyak kezdetben több balesetet okoznak majd, gyakran törnek le.
Nőhet az időveszteség a bokszkiállásoknál (Ansa)
“Én ettől egyáltalán nem tartok. Nem aggódom miatta, mert nem tart majd sokáig hozzászokni ahhoz, hogy milyen közel lehet majd menni az elöl haladóhoz, vagy mennyire szabad rámenni a kerékvetőkre. Csak egy kis tesztelés kell, néhány kilométer után ez már nem jelent gondot majd.”
Ha De la Rosának igaza van, a Williamsnek ez még így is rossz hír, ugyanis a csapat két pilótája 2008-ban, a kis szárnyak idején is szinte minden futamon összetört egy-két orrot.
Ha csak fele ilyen “hatékonysággal” dolgoznak idén, a hosszabb cserék miatt gyakran a mezőny legvégén találhatják majd magukat.