A japán motorgyár a nehéz gazdasági helyzet miatt, költségeinek csökkentése érdekében határozott arról, hogy kivonul a sorozatból. “December közepe óta fontolgattuk ezt a lehetőséget, de a végső döntést csak csütörtökön hoztuk meg – nyilatkozott Szato Kacuhiro, a Kawasaki egyik vezetője. – Azt, hogy visszatérünk-e valamikor, egyelőre nagyon nehéz megmondani. Amennyiben nem javul a gazdasági helyzet, biztosan nem.”
A nagy dobás elmaradt
De Puniet 2006 és 2007-ben versenyzett Kawasakival (MTI/AP)
A japán gyártó 2003-ban csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez, és becslések szerint évente 29 millió fontot költött évente az istállóra. Öt év alatt nem nyert futamot a Kawasaki, a csapat legjobb eredménye egy második hely volt 2007-ből: a francia Randy de Puniet-nél csak Loris Capirossi volt gyorsabb a Japán Nagydíjon.
Az elmúlt szezonban nem igazán ment a csapatnak, John Hopkins sérülés miatt kihagyta az idény nagy részét, és összetettben csak a 16. helyen végzett, az ausztrál Anthony West pedig a 18. lett.
A 2009-es évadot a Hopkins-Melandri-párossal kezdte volna a Kawasaki, a két motoros most kereshet magának új munkaadót. Az olasz esetében ez nem lehet olyan nehéz, hiszen Melandri pályafutása során már öt futamot nyert, és 2005-ben Valentino Rossi mögött a második lett a világbajnoki pontversenyben.
Talma csapata lehet a beugró
Jorge Martínez, a Talmácsi Gábor csapatát felügyelő Aspar első embere már jelezte, hogy szívesen átvenné a japánok indulási jogát. “Amióta felmerült, hogy a Kawasaki valószínűleg távozik a királykategóriából, véget ért a téli szabadságom. Ugyanis elég régóta tervezem már, hogy szerepeljünk a MotoGP-ben” – nyilatkozta a spanyol.
A Kawasaki már a negyedik japán autó-motorgyártó vállalat, mely nagy sportsorozatból szállt ki, hogy költségeit mérsékelje: decemberben a Suzuki és a Subaru a rali-világbajnokságot, míg a Honda a Forma-1-et hagyta ott.