Pletykák szerint az eddig legkomolyabbnak tűnő lehetséges vásárló, a prodrive-os David Richards sem akarja már megvenni a Honda által magárra hagyott F1-es csapatot. Richards, aki a 2000-es évek első felében irányította is az akkor még B.A.R. néven futó csapatot nem találja üzletileg megfelelőnek az időpontot.
Az angol motorsportszakember az Autosport éves rendezvényén kategorikus kijelentést nem tett, de szavai így is elég egyértelműek voltak: “Végig azt mondtam, hogy csakis akkor térnék vissza a Forma-1-be, ha versenyképes lehetőséget látnék. Emellett még pénzügyileg is tarthatónak kellene lennie. Persze az ember számít rá, hogy áldoznia is kell erre, de úgy érzem, hogy pillanatnyilag még túl képlékenyek a körülmények.”
“A költségcsökkentő intézkedések hatása még nem érvényesül minden téren, és szerintem csak 2010-től lesznek érezhetőek a hatások. Egyelőre tehát nem vagyok biztos benne, hogy most lenne a megfelelő idő a belépésre.”
A Honda elnöke decemberben jelentette be, hogy kiszállnak az F1-ből (MTI/EPA)
Richards azt is hozzátette, hogy utolsó BAR-os évének sikere nem fogja befolyásolni a döntését. “Másodikok lettünk akkor a Ferrari mögött, és sokan gondolhatják azt, hogy motiválhat, hogy megtegyük az utolsó lépést a siker felé, de engem egyáltalán nem ez ösztönöz. Szigorúan üzleti döntés lesz, hidegfejű döntés, nem érzelmi alapon hozom meg.”
A brackley-i csapat vezetője, Nick Fry egyelőre bizakodó, azt mondja, hogy számos jelölt van az alakulat megmentésére. “Jelenleg nagyon jók a kilátások. Értelemszerűen hatalmas volt az érdeklődés kezdetben, nagyjából harmincan kerestek meg minket. Végül egytucatnyira szűkítettük mostanra a kört, és a Hondával arról tárgyalunk, hogy melyik is lehetne a legjobb lehetőség.”
A Daily Telagraph egyébként arról ír, hogy a lehetséges vásárlók között maga Fry is ott van, és hogy a Honda 70 millió euróval hajlandó még támogatni a csapatot, hogy az átmenet az új szponzorok és befektetők megtalálásáig simán menjen. A lap azonban azt is hozzáteszi, hogy egy másik komoly vásárló, a görög hajómilliárdos, Akhilleasz Kallakisz elégedetlen volt az érdeklődésére a csapattól vérkezett reakciókkal, így elállt a vásárlási szándéktól.