A Yamahával versenyző Terry a második szakaszon 197 km megtétele után értesítette a szervezőket arról, hogy kifogyott az üzemanyaga, de beszerzett valamennyit az egyik versenytársától. Később megpróbált vele két alkalommal is műholdas kapcsolatba lépni a szervezőbizottság, mindkétszer sikertelenül.
A halál oka ismeretlen
A viadal rajtja előtt (MTI/EPA)
A kommunikációs rendszerben valamilyen hiba lehetett, a párizsi központ ugyanis már 4-én este értesítést kapott arról, hogy működésbe lépett a motoros vészjelző rakétája, a helyi szervezők azonban erről csak 5-én reggel szereztek tudomást.
Az után, hogy a helyi szervezők értesültek a segélykérésről, egy autót küldtek a feltételezett helyszínre, és az argentin polgári védelem is a bajba jutott motoros felkutatására indult. Mivel a keresés eredménytelenül zárult, a csendőrség is bekapcsolódott az akcióba, végül helyi idő szerint hajnali két óra után megtalálták a szerencsétlenül járt motorost.
“Nagyon nehezen megközelíthető, növényzettel sűrűn benőtt helyen feküdt, a motorja mintegy tizenöt méterre volt tőle. A sisakját levette és behúzódott az árnyékba, ahol valameddig nyilván ellátta magát, mivel vizet és élelmet is találtak mellette” – közölte az egyik szervező. A halál okának kiderítésére rendőrségi vizsgálat indult.
Kórházban egy brit páros
Nincs közvetlen életveszélyben, de súlyos, illetve kritikus az állapota a brit Paul Green-Matthew Harrison-kettősnek, miután a szombati, első szakaszán balesetet szenvedtek, és az autójuk többször is megpördült.
“Green mellkasát és gerincét érte ütés, jelenleg is lélegeztetőgépen van – adott tájékoztatást az autóversenyző állapotáról Juan Jose San Emerito, a Santa Rosa-i kórház intenzív osztályának vezetője. – Jelenleg azon vagyunk, hogy levehessük a gépekről. A helyzete nagyon nehéz, de van okunk bizakodni. Az ilyen típusú sérüléseknél még néhány napot várnunk kell, hogy véglegeset tudjunk mondani, mert előfordulhatnak komplikációk.”
Az orvos Harrison állapotát súlyosnak nevezte, s elmondása szerint napok óta nem javult.
—-Eddigi halálesetek a Dakaron—-
1979: a viadal első áldozata egy motoros, a francia Patrick Dodin volt, aki lecsúszott az útról Agadés (Niger) közelében.
1981: egy olasz újságíró és a FIAT-csapat három szerelője vesztette életét Algériában.
1982: Egy kamion elütötte Maliban Ursula Zentsch francia újságírót. Bert Oosterhuis holland motoros baleset következtében vesztette életét. Meghalt Maliban egy kisfiú, aki az utcán játszott, amikor elütötte egy gépkocsi.
1983: Egy autó elütötte Jean-Noel Pineau francia motorost.
1984: Egy Range Rover terepjáró elgázolt egy asszonyt és gyermekét Burkina Fasóban.
1985.: Egy autó Nigerben elütött egy nőt, Mauritániában helikopter-balesetben halt meg egy utas.
1986: Kaneko Jaszuo japán motoros Franciaországban járt szerencsétlenül. Maliban lezuhant egy helikopter, amelyen Thierry Sabine, a Dakar megálmodója mellett még négyen voltak. Giampaolo Marinoni olasz motoros 48 órával a verseny befejezése után belehalt a zárószakaszon elszenvedett sérüléseibe.
1987: Henri Mourent, a viadal egyik orvosát elgázolta egy szervizautó Kiffa közelében.
1988: Kees Van Loevezijn holland kamionos, Patrick Canado francia autós és Jean-Claude Huger francia motoros halt meg. Maliban egy kislányt, Mauritániában pedig egy anyát a gyermekével ütöttek el.
1990: Kal Salmiden finn újságíró halt meg balesetben.
1991: Gerillák Maliban lelőtték Charles Cabanne francia kamionost. Egy szervizkamion felborult és ketten meghaltak.
1992: A francia Gilles Lalay, az 1989-es motoros győztes összeütközött a viadal egyik mentőautójával és életét vesztette.
1994: Egy bukás után meghalt az 59 éves belga motoros, Michel Sansen. Szenegálban egy szervizautó elgázolt egy kisfiút.
1996: Laurent Gueguen francia kamionos aknára futott. A 24 éves spanyol Tomás Urpí végzetét az okozta, hogy felborult az autójával. Guineában elgázoltak egy kislányt.
1997: Jean-Pierre Leduc francia motoros egy bukás következtében vesztette életét.
1998: Maliban egy versenyautó és egy taxi ütközött össze: négyen haltak meg.
2001: Franciaországban, Maontauban közelében egy helyi autós vesztette életét, miután karambolozott az egyik versenyautóval. Daniel Vergnes autós Mauritániában közlekedési baleset áldozata lett.
2003: Bruno Cauvy francia navigátor autója felborult Líbiában, Daniel Nebot pilóta sértetlenül megúszta a balesetet.
2005: A spanyol José Manuel Perez a mauritániai Zuirát és Tísit közötti, hetedik szakaszon bukott, és belehalt hastáji sérüléseibe. Fabrizio Meoni, aki 2001-ben és 2002-ben is megnyerte a viadalt, az Atar és Kiffa közötti szakaszon bukott, és megállt a szíve.
2006: Az ausztrál Andy Caldecott Nuáksot és Kiffa között vesztette életét. Január 13-án egy autó gázolt halálra egy gyereket, egy nappal később pedig egy kamion egy másikat.
2007: Er Rasidia és Uarzazate között a dél-afrikai Elmer Symons vesztette életét. Az utolsó előtti szakaszon a francia Eric Aubijoux szívrohamban halt meg.
2009: Pascal Terry a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon eltűnt, holttestét csak három nappal később találták meg.