Élet-Stílus

A Ferrarit letaszították a trónról

Az ING és az F1 Racing ősszel lefolytatott felmérése szerint már nem a Ferrari a legnépszerűbb Forma-1-es csapat, ma a McLarent szeretik a legtöbben.

Az ING és az F1 Racing magazin ősszel közös internetes felmérést tartott, amelyben az F1-rajongók számos a sportot illető kérdésben adhattak hangot véleményüknek. A 160 országból 70 ezer ember válaszaival összeállt közvélemény-kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a Ferrari már nem a legnépszerűbb csapat a Forma-1-ben.

A McLaren 2009-es autója (MTI/EPA)

A McLaren 2009-es autója (MTI/EPA)

Hiába a tavalyi Alonso-botránysorozat és a kémügy, úgy tűnik, hogy a sportba üstökösként berobbant Lewis Hamilton rajongók tömegeit állította a wokingi csapat mellé. Míg két évvel ezelőtt a McLaren csak 21 százalékot szerzett a hasonló szavazáson, addig 2008-ra ez 29 százalékra növekedett.

A korábbi első, a Ferrari 30 százalékról 28-ra rontott tavalyra. A két élcsapat után hatalmas szakadék következik, a Williams-t és a Renault-t is csak a válaszadók 6-6 százaléka jelölte kedvencének.

—-Ferrari motor kerülhet a Hondába—-

Ha sikerül új tulajdonost találnia, a volt Honda csapat motorszállítóként számíthat a Ferrarira, jelentette be az olasz csapat.

A Honda által magára hagyott brackley-i csapatnál gőzerővel dolgoznak azon, hogy a 2009-es idényben is indulhassanak a világbajnokságban. Bár vevő még nincs, ha a csapat időben talál tulajdonost, a Ferrari kész motorokat szállítani.

Az egykori Ferrari-alkalmazott, a “Honda” csapatfőnöke, Ross Brawn pár napja már azt nyilatkozta, hogy tárgyal a maranellóiakkal az esetleges motorszállítói kapcsolatról, mostanra pedig az olaszok is megerősítették, hogy a lehetőség nyitva áll.

“Megkerestek minket, hogy ellátnánk-e őket motorokkal, mi pedig igent mondtunk. Egyelőre itt tartunk” – nyilatkozta a Ferrari szóvivője a Reutersnek.

A Ferrari az elmúlt két évben saját csapata mellett a Toro Rossónak és a Force Indiának is szállított erőforrásokat, és miután az utóbbi kiscsapat 2009-ben már a Mercedes partnere lesz, Maranellóban megvan a megfelelő kapacitás a gyártásra. Az üzlet nyélbeütésével azonban sietni kell, ugyanis a Ferrarinak is szüksége van néhány hétre a munka megkezdéséhez, és a brackley-i autó új motorhoz való átalakítása is időt vesz igénybe, a szezon pedig március végén elkezdődik, akárhogyan is állnak.

Több vevőt is szóba hoztak már a brackley-iekkel, de a Peugeot-Citroën, a mexikói milliárdos, Carlos Slim, és legutóbb Michael Schumacher is cáfolta, hogy a csapat megvásárlásán gondolkodna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik