Az osztrák kutatók húsz hét alatt számos kísérletet végeztek laboratóriumi egerekkel. A kísérletek egyikében az úgynevezett reprodukciós hatékonyságot vizsgálták folyamatos tenyésztés során, ami ugyanazon egerek egymás utáni almainak vizsgálatát jelenti. A szülők egyik csoportjával 33 százalékos koncentrációban ettek GM kukoricát, míg a másik csoport génmódosítás-mentes kukoricát kapott.
Az utódok súlycsökkenése szignifikáns eltérést mutatott a harmadik és negyedik generációban a GM eledellel etetetteknél, összehasonlítva a másik csoporttal. A génmódosított kukoricával etetett egerek harmadik és negyedik generációja szignifikánsan kisebb súllyal jött világra a normál kukoricával tápláltakhoz képest.
Ez előbbiek nemzőképessége is csökkent. A szignifikáns különbség oka az eltérő tápláléknak tulajdonítható – nyilatkozta az osztrák Mezőgazdasági és Egészségügyi Minisztérium sajtótájékoztatóján Dr. Jürgen Zentek, a Bécsi Egyetem állatorvos-tudomány professzora.
Ha egy GM élelmiszer, ami születésszabályozóként működik és akár terméketlenséghez is vezethet nem elegendő indok arra, hogy most rögtön és mindörökre felhagyjunk a génmódosított vetőmagok használatával, akkor nem értem, hogy milyen katasztrófára várunk még – kommentálta a bécsi bejelentést Vetier Márta, a Greenpeace EU GMO-politikai kampányosa.
