Élet-Stílus

Teszt: Golf VI – 26 millió előd

A világ egyik legnagyobb példányszámban eladott autóján újítani komoly, városképet meghatározó felelősség. Nem is szokás gyökeresen változtatni a bevált külsőn, az újdonságok inkább a fedél alatt laknak. Teszt a vezess.hu-tól.

Harmincnégy éves múlt, 26 millió eladott autó és öt generáció áll a Volkswagen kategóriateremtő, legsikeresebb modellje, a Golf mögött. Idén év vége felé pedig megérkezett a legújabb, sorban a hatodik generáció is.

Külsején nem történtek hangsúlyos változások, de a mondás szerint ami jól működik, azt nem érdemes piszkálni. Nagyjából ezt gondolhatták a VW-nél is, amikor nekiláttak az új családtag megrajzolásának. Bár szinte minden elemet újraterveztek, a méreteken és az alkalmazott padlólemezen érdemben nem változtattak, mindössze valamivel alacsonyabb és szélesebb lett az új kocsiszekrény. A sportosabb kinézetre rátesz egy lapáttal az átdolgozott orr-rész és a szögletes belső sarkot kapott fényszóró is.

Oldalról egy új éllel – szerényen csak “character line”-ként emlegetik – is megspékelték az autót, amivel a tervezőknek az volt a céljuk, hogy még stabilabbnak, laposabbnak láttassák az autót.

Képek a Golf VI-ról

Képek a Golf VI-ról

Az átalakítás közepette nem feledkeztek meg a belső térről sem. Elsősorban az új, jobb minőségű anyagokra büszke a gyár, de a Passat CC-ből ismerős kormány és légkondi vezérlés, vagy éppen a végre sutba vetett kék műszerfal-háttérvilágítás is jót tett a belső térnek. Hifirajongóknak 300 W-os teljesítményre képes márkás audioszettet is kínál a Golf, de a távolságtartó tempomat, az adaptív futómű, a parkolóautomatika is megtalálható az extralistán.

Lufik mindenhol

Az első, az oldalsó és a függönylégzsákok mellé mostantól a térdlégzsák is alapáron jár. Hátra is került az övek becsatolását figyelő elektronika, így nem is annyira meglepő, hogy az új Golf ötcsillagos eredménnyel teljesítette a törésteszteket.

Bár a sajtóanyagból is kiderül, hogy az eddigi legcsendesebb Golffal van dolgunk, addig nem nagyon hittem el, amíg bele nem ültem és el nem indítottam. Az első pár másodpercben riadtan néztem a fordulatszámmérőre, mert alapjáraton a motorhangból semmit nem hallani, de a váltó sem moccan, hogy árulkodjon. Teljes némaság. A motor és az utastér zajcsillapítása mellett a szigetelések, az ajtótömítések, de még a tükrök kialakításánál is szempont volt a menetzaj csökkentése.

A sok érdeklődő miatt húszpercesre tervezett rövid kör alatt éppen csak a fotózással tudtam végezni, így a részletekre is kiterjedő tesztre még várni kell egy kicsit. Szerencsére nem sokat.

Teszt: Golf VI –  26 millió előd 2

Addig csupán annyi, hogy korrektül összerakott járgány a legutóbbi Golf is, amelyben az 1,4-es TSI motor jól megállja a helyét. A belső kialakítása nem vált ki heves érzelmeket, de talán ez nem is volt cél.

Nyolcféle motorral lesz kapható az új Golf, ebből négy benzines és négy dízel. Benzineseknél az 1.4 literes, az 1.4-es TSI kétféle teljesítménnyel, valamint az 1.6-os motor lesz a palettán, dízeleknél pedig a 2.0 literes TDI szintén kétféle teljesítménnyel, amit később egészítenek ki még két fajtával.

A belépőmodellek kivételével duplakuplungos DSG automatikus váltóval is párosíthatóak a motorok, nyomatéktól függően hat, illetve hét fokozattal. A manuális váltók között öt- és hatfokozatúakat találunk.

Tervek, célok

Magyarországon idén 3-400 darab új Golf értékesítését tervezik. Jövőre ennek a tízszeresével számolnak, illetve a jelenlegi, tíz százalék körüli piaci részesedés megtartásával, ami nagyjából 3000 darab eladott autót feltételez. Az előzetes hírek szerint az új Golf Plus és a Variant névre hallgató kombi is megérkezik jövőre.

A hatos Golf akad majd olyan is, amely 7-8 százalékkal kerül majd kevesebbe, mint a mostani változat, a pontos árlistát alább olvashatják. Jó böngészést hozzá! Aki pedig nem éri be ennyivel, az november 7-9. között zarándokoljon el a Volkswagen nyílt napjára Golfot nézni, kipróbálni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik