Élet-Stílus

McLaren: dupla vagy semmi

A McLaren a szezonzáró Brazil Nagydíj előtt kettős kihívással néz szembe: biztonsági versenyzéssel bezsebelhetik az egyéni címet, de ha kockáztatnak, övék lehet a konstruktőri bajnokság is.

A McLarennél elismerik, hogy nehéz dolguk lesz a Brazil Nagydíjon, ugyanis a két bajnoki cím megszerzéséhez eltérő stratégiák és hozzáállás kellenek, dupla vagy semmi játék lehet Interlagosban.

Mivel Lewis Hamilton előny hét pont Felipe Massával szemben, így a versenyzőnek elég csak biztonsági vezetéssel célba érnie az ötödik helyen, hogy megszerezze a tavaly elvesztett címet. A Heikki Kovalainen Japánban és Kínában történt kiesése, és Hamilton fuji nullázása miatt azonban a csapat 11 pontos hátrányban van a konstruktőri küzdelemben, így ahhoz, hogy ott is nyerjenek a megszerezhető 18 pontból minél többet kellene begyűjteniük.

“Egyértelmű, hogy a szokásosnál konzervatívabbak is lehetünk Lewis versenyét illetően, de még mindig küzdünk a konstruktőri címért, így a csapatnak ezt is figyelembe kell vennie. Brazíliában még 18 pontot szerezhetünk, a Kínában látott tempónk alapján pedig semmi okunk arra, hogy előre lemondjunk a kettős győzelemről” – magyarázza a csapat igazgatója, Martin Whitmarsh.

Minden idők legfiatalabb világbajnoka lehet Hamilton (MTI/EPA)

Minden idők legfiatalabb világbajnoka lehet Hamilton (MTI/EPA)

A McLaren, és főleg Hamilton bajnoki esélyeire a műszaki meghibásodás jelenti a legnagyobb veszélyt. Bár idén a Ferrarik sokkal hajlamosabbak voltak elromlani, mint a wokingi autók, tavaly épp a végén produkált furcsa hibát az angol fiú autója.

Mivel a szabályok az utolsó futamra már nem engedik a “joker” kijátszását, így a szezonzárón a két élcsapat négy pilótája közül épp Hamilton indul használt motorral, míg Kovalainen és a két Ferrari friss erőforrással vág neki az utolsó csatának. Whitmarsh ennek ellenére nem aggódik túlságosan.

“Természetesen nagyon is tisztában vagyunk vele, hogy a bajnokság egy műszaki hibán is eldőlhet. Éppen ezért mindent megteszünk, hogy a lehető legkisebbre csökkentsük ennek a lehetőségét. Kínában például szándékosan lejjebb állítottuk Lewis motorját a futam végére, hogy ne használódjon el annyira Brazíliára.”

“Sajnos cserélni már nem lehet, de azért nem hisszük, hogy ebből gond lesz. Lewis motorja a második versenyén lesz Sao Pauloban, de Heikki vadonatúj V8-ast kap, így lesz egy kis játékterünk a motorok terén” – mondta a főnök.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik