A szaktárca az év elején még tavaszra ígérte a reformcsomagot, ám az még most sincs kész. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) stratégiai és módszertani igazgatója, Óberling József a késlekedést azzal magyarázta, hogy a tervezett változtatások sokasága lassabb tempót, alaposabb előkészítést igényel.
A tervezett változtatásokat Óberling József nem kívánta részletezni, de annyi tudható: módosul az elméleti képzés, mert a tananyag egyes részei – így például a műszaki ismeretek bizonyos elemei – mára elavultak. Nem hagyják érintetlenül a gyakorlati képzést sem, mert az most túlságosan vizsgaközpontú – olvasható a cikkben.
A lap “szakmabeliekre” hivatkozva a képzés színvonalának romlását a végsőkig kiélezett árversenyre vezeti vissza, jelezve: az iskolák sokszor az oktatáson spórolnak, így a tanulók gyakorta csak 15-30 percet vezetnek a 45 perces órákon. Ezek a trükkök könnyen kiküszöbölhetőek lennének az úgynevezett oktaméter bevezetésével, amely mágneskártyára rögzítené, hogy a tanulók hány percet vezettek, és mekkora távolságot tettek meg – írta a Népszabadság.