Élet-Stílus

Alonso megtréfálta a bajnokjelölteket

A világbajnoki éllovasok hibái és büntetései miatt Fernando Alonso sorozatban másodszorra aratott nem várt győzelmet. A spanyol mögött Robert Kubica végzett, Kimi Räikkönen pedig végre újra a dobogóra állhatott a Japán Nagydíjon.

Fernando Alonso Szingapúr után a Japán Nagydíjat is megnyerte. A kétszeres világbajnok 21. futamgyőzelmét aratta, a Renault pedig egyre erősebbnek tűnik. Alonso mögött Robert Kubica végzett a BMW-vel, így a lengyel felzárkózott a bajnoki küzdelemben. Kimi Räikkönen a Magyar Nagydíj után újra pontot szerzett, és a dobogóra állhatott.

A bajnoki éllovasok a zavaros első kör miatt elvesztették a pontszerzés lehetőségét. Kimi Räikkönen kiválóan fogta meg a startot, de Lewis Hamilton türelmetlen volt, és rögtön az első kanyar előtt visszatámadott, elfékezte magát, és többeket is kiterelt a pályáról, köztük a finnt és Felipe Massát is.

Miután visszaestek, Hamilton pont Massa mögé került, nem is kellett sokat várni a támadására. A ferraris az egyik kanyart elrontotta, kisodródott az ívről, így ellenfele simán bement mellé, a brazil viszont ebbe nem akart beletörődni, megpróbálta a vesztes helyzetet visszafordítani, nekiment és kiforgatta a mclarenest. A történtek után Hamilton és Massa is bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, – Hamilton a rajtért, Massa a kiforgatásért – így végképp kívül estek a pontszerző helyeken. Sokba került a türelmetlenség a bajnokjelölteknek.

Szingapúr után Japánban is a dobogó tetején Alonso (MTI/EPA)

Szingapúr után Japánban is a dobogó tetején Alonso (MTI/EPA)

Az első kör káoszának nagy nyertese Fernando Alonso és Robert Kubica volt, akik az élre kerültek, míg Räikkönennek a futam közepére sikerült visszaküzdenie magát mögéjük. A finn a verseny utolsó szakaszában egy darabig keményen küzdött Kubicával a második helyért, de 10 körrel a vége előtt végül feladta, és megelégedett a harmadikkal.

Massa számos ellenfelét megelőzte, így az utolsó körökre utolérte Mark Webbert, aki az egykiállásos taktikája miatt rettenetesen elkopott gumikon nem nagyon tudott védekezni. A brazil a célegyenesben kemény csatában, de elment mellette, így végül elcsípte az utolsó pontszerző helyet. Utólag Massát a verseny felügyelőbizottsága előre léptette a 7. helyre.

A döntésre jogosult testület úgy ítélte meg, hogy a hatodikként zárt Sébastien Bourdais (Toro Rosso) hibázott, amikor az 51. körben ütközött a Ferrari-pilótával, ezért a franciát 25 másodperces büntetőidővel sújtotta, miáltal a 10. helyre esett vissza. Az “előléptetett” Massa ezzel nem egy, hanem két ponthoz jutott a Japán Grand Prix-n, Bourdais pedig “pontatlan” maradt.

A McLaren pocsék futamot zárt, Hamilton a büntetése után teljesen láthatatlanul versenyzett, végül 12. helyen ért célba, Heikki Kovalainen pedig már az elején búcsúzott egy műszaki hiba miatt.

A Renault-nál nemcsak Alonso diadalának örülhettek, ugyanis Nelsinho Piquet a negyedik lett, így a konstruktőri küzdelemben tovább növelték előnyüket a Toyotával szemben. A japán csapat becsületét Jarno Trulli ötödik helye mentette.

A Toro Rosso kettős pontszerzése – Bourdais 6., Vettel 7. – már nem is megy meglepetésszámba, a kiscsapat a Renault mellett az idény legnagyobb fejlődést mutató alakulata.

Érdekesen alakul a bajnoki küzdelem, Hamilton nullázása miatt Massa egy ponttal közelebb lopózott hozzá, hátránya hat pontra csökkent, a szinte már esélytelen Kubica második helyével pedig 12 pontra zárkózott fel. A Ferrari Szingapúr után visszavette a vezetést a konstruktőri küzdelemben.

Japán Nagydíj (67 kör, az össztáv 416 km), végeredmény:
1. Fernando Alonso (Renault) 1:30:21,842 ó
2. Robert Kubica (BMW-Sauber) 5,283 másodperc hátrány
3. Kimi Räikkönen (Ferrari) 6,400 mp h.
4. Nelson Piquet (Renault) 20,570 mp h.
5. Jarno Trulli (Toyota) 23,767 mp h.
6. Sebastian Vettel (Toro Rosso) 39,207 mp h.
7. Felipe Massa ( Ferrari) 46,158 mp h.
8. Mark Webber (Red Bull) 50,811 mp h.
9. Nick Heidfeld (BMW-Sauber 54,120 mp h.
10. Sébastien Bourdais (Toro Rosso) 59,085 mp h.
11. Nico Rosberg (Williams) 1:02,096 perc hátrány
12. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:18,900 p h.
13. Rubens Barrichello (Honda) 1 kör hátrány
14. Jenson Button (Honda) 1 k. h.
15. Nakadzsima Kazuki (Williams) 1 k. h.
16. Giancarlo Fisichella (Force India) kiesett
17. Heikki Kovalainen (McLaren) kiesett
18. Adrian Sutil (Force India) kiesett
19. Timo Glock (Toyota) kiesett
20. David Coulthard (Red Bull) kiesett

A világbajnoki pontversenyek állása (18-ból 16 viadal után):
Pilóták:
1. Hamilton 84 pont
2. Massa 79
3. Kubica 72
4. Räikkönen 63
5. Heidfeld 56
6. Heikki Kovalainen 51
7. Alonso 48
8. Vettel 30
9. Trulli 30
10. Webber 21
11. Timo Glock 20
12. Piquet 18
13. Rosberg 17
14. Barrichello 11
15. Nakadzsima 9
16. David Coulthard 8
17. Bourdais 7
18. Button 3

Csapatok:
1. Ferrari 142 pont
2. McLaren-Mercedes 135
3. BMW-Sauber 128
4. Renault 66
5. Toyota 50
6. Toro Rosso 36
7. Red Bull 28
8. Williams 26
9. Honda 14

A következő, idei utolsó előtti futam: Kínai nagydíj, október 19., Sanghaj

Ajánlott videó

Olvasói sztorik