Élet-Stílus

Szingapúri Nagydíj: lámpagyújtás az F1-ben

Villanyfényes futamra kerül sor vasárnap a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon, amely a világbajnoki sorozat 59 éves történetének 800. versenye. Az utcai versenyek specialistáját, Sebastien Bourdais-t lenyűgözte a pálya, de egy-két kifogása akadt.

Az 5,067 km hosszú, 24 balkanyarral nehezített városi pálya lesz az első színhely, ahol helyi idő szerint este rendeznek futamot. A mezőny 20 órakor rajtol, ami közép-európai időszámítás szerint a megszokott 14 óra. A pilótákra összesen 61 kör, vagyis 309.087 km vár. A pályát Szingapúr üzleti negyedében alakították ki, a mezőny hatalmas irodaházak között, Monacóval ellentétben széles utakon száguldhat, melyeken a versenyautók sebessége elérheti a 300 km/órát is.

A szervezők ígérete szerint a látási viszonyok jobbak lesznek, mint a hagyományos nappali futamokon. Összesen 1600 reflektor világítja be a szakaszt, egyenként 3000 Lux-szal, a fény négyszer erősebb lesz, mint az esti labdarúgó-mérkőzéseken. A versenybírók világító zászlókkal segítik a pilótákat.

Ismerkedés a pályával (vezess.hu)

Ismerkedés a pályával (vezess.hu)

A pilóták szerdán ismerkedtek meg az új pályával. Az alapvetően pozitív benyomások mellett azért panasz is akadt. Sebastien Bourdais, aki az amerikai ChampCar-ban töltött öt év után az F1-es mezőny legtöbb utcai és éjszakai versenyzési tapasztalatával rendelkező pilótája, így értékelt.

“Le vagyok nyűgözve! Hatalmas teljesítmény a semmiből felépíteni egy pályát, de nagyszerű munkát végeztek. Az egyetlen dolog, ami aggaszt, az a sikán [a 10. kanyar, magas kerékvetővel]. Értem, hogy miért így csinálták meg, hiszen ott nincs bukótér, és [a sikán nélkül] gyors, nyílt kanyar lenne, de akkor is! Volt hasonló problémánk egyszer a ChampCar-ban, amikor Monterrey-ben igyekeztek megakadályozni, hogy levágjuk a kanyart, ott ezek a bukkanók csak fele ekkorák voltak, de törtek az autók rendesen” – magyarázta a francia.

“A bokszutca bejárata is húzós egy kicsit, az ember sokkal gyorsabban megy majd annál, mint aki épp a bokszba kanyarodik le. Ezzel a két dologgal van csak problémám, a pálya többi része nagyon jól sikerült.”

A bokszutca (vezess.hu)

A bokszutca (vezess.hu)

Annak ellenére, hogy Bourdais az elmúlt években nem egy éjszakai versenyen vett már részt, a szingapúri világítástól egészen odavolt: “Ez már nappali fény! A legelképesztőbb munkát a világítás terén végezték. Nagyon meggyőző. Mindenütt ott állnak a lámpák a pálya szélén, ilyet még sosem láttam!”

Mivel az esőre minden este legalább 50 százalékos esély van a városállamban, így Bourdais ezt is megemlítette: “Tudom, hogy milyen lehet az eső, sokáig éltem Floridában, ha rendesen leszakad, akkor elég érdekes lehet majd a helyzet. Akkor már nem az a kérdés, hogy lehet-e vezetni, az egyetlen megfelelő eszköz a hajó lehet csak” – viccelődött.

—-Az F1 felpörgeti a szexipart—-

Szingapúrban nem csak az autóverseny szerelmesei és a szállodatulajdonosok örülnek a Forma-1-es futamnak, az elit escortszolgálatok forgalma is megugrott.

A szingapúri Straits Times egy riportjában arról tudósít, hogy a Forma-1-es futam nem csak a vendéglátóiparon lendít nagyot, jelentősen megnőtt az elit escorthölgyek iránti érdeklődés is. Az egyik ügynökség tulajdonosa így lelkendezett: “Idén ez a legjobb hétvégénk!”

A szingapúri napilap szerint 20 százalékkal nőtt a kereslet az elitpartnerek iránt, egy meg nem nevezett közvetítő szerint volt olyan hölgy, akinek hatórányi munkájáért 40 ezer szingapúri dollárt (több mint 4,5 millió forint) fizettek.

A közvetítők azt is kiemelik, hogy a kliensek többsége kimondottan válogatós, “olyan kísérőket keresnek, akik nem látszanak annak” – fogalmazott az egyik klub tulajdonosa, aki többek között stewardesseket, tanárnőket, üzletkötő hölgyeket, sőt még egy ügyvédnőt is foglalkoztat.

Minden megszólaló kiemelte azonban, hogy a szexuális szolgáltatások nem tartoznak az alkuba, az ilyesmikről kizárólag az érintett hölgy és kliense egyezhet meg. Szingapúrban egyébként legális a prostitúció.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik