Élet-Stílus

F1: a csapatok a hajrára készülnek

Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb az e héten zajló jerezi tesztsorozat záró napján. A McLarenes autójában már a jövő évi technika is helyet kapott, de Williams is már 2009-re készült.

Tegnap befejeződött a 2008-as világbajnokság utolsó hivatalos tesztje. Miközben a Ferrari hazai környezetben Mugellóban dolgozott, addig nyolc csapat Jerezben körözött a héten, egyedül a Force India autói maradtak a gyárban.

A csapatok gőzerővel dolgoztak, hiszen ezután már nem lesz lehetőségük új fejlesztéseket kipróbálni a hátralévő négy futam előtt.

Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb Jerezben (Vezess.hu)

Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb Jerezben (Vezess.hu)

A pénteki ideális körülmények között a spanyol pályán a McLaren tesztpilótája Pedro de La Rosa volt a leggyorsabb. A 35 fokos melegben sokrétű feladatokat végzett a spanyol versenyző, amellett, hogy a jövőre bevezetésre kerülő energia-visszatápláló rendszert is tesztelte, a következő versenyekre szánt aerodinamikai elemeket is kipróbált.

De la Rosa mögött a BMW-s Nick Heidfeld és a Renault tesztpilótája Lucas di Grassi végzett. Mindketten nagyon serények voltak, együtt 200 kört tettek meg.

“Újabb forró nap volt, de így is sokkal jobb, mint tegnapi, sok kört tehettünk meg” – mondta Di Grassi. “Számos feladaton dolgoztunk, többek között beállításokat és gumikat próbálgattunk, és megvizsgáltunk pár alkatrészt, amit a korábbi versenyeken használtunk”- árulta még el.

Pénteken a Red Bull csapatai rendezték soraikat és pilótáik visszatértek idei bázisaikra. Azaz Sebastian Vettel a tegnapi red bullos próba után újra a Toro Rosso versenyautójával hajtott, míg a Red Bull tesztpilótája Sebastien Buemi a tegnapi STR3 után most ismét RB4-ben találta magát. Vettel az erőviszonyoknak megfelelően fél másodperccel gyorsabb volt a helyére pályázó svájcinál.

Lucas di Grassi újabb sikeres teszten van túl (Vezess.hu)

Lucas di Grassi újabb sikeres teszten van túl (Vezess.hu)

A legtöbb kört, 111-et a Toyota versenyzője Timo Glock teljesítette pénteken. A német versenyző rengeteg feladatot végzett el, anélkül, hogy hiba miatt meg kellett volna állnia.
“Az jó, hogy egyenletes időjárásunk volt ma, de azért egész trükkös volt a helyzet, mert a tegnapi eső miatt az új felületen csupán egyetlen ívet lehetett használni, a maradék részek nagyon csúszósak voltak. Mindazonáltal, hasznosan töltöttük az időt és sok információt gyűjtöttünk, ami segítségünkre lehet az idény utolsó részében” – mondta.

Alexander Wurz a Honda tesztpilótája műszaki hiba miatt csak 51 kört autózott, de így is gyorsabbnak bizonyult Nico Rosbergnél. Ez nem annyira meglepő, miután a williamses a 2009-es szabályoknak megfelelő, 25 százalékkal kisebb hátsó szárnnyal körözött.

Teszt, Jerez:
1. De la Rosa (spanyol, McLaren) 1:18.992
2. Heidfeld (német, BMW) 1:19.250
3. Di Grassi (brazil, Renault) 1:19.280
4. Vettel (német, Toro Rosso) 1:19.470
5. Buemi (svájci, Red Bull) 1:20.005
6. Glock (német, Toyota) 1:20.482
7. Wurz (osztrák, Honda) 1:22.658
8. Rosberg (német, Williams) 1:22.806

Ajánlott videó

Olvasói sztorik