Élet-Stílus

Teszt: Citroën C3 Picasso – bohémoknak

Aki szerint a Citroënnek már eddig is átláthatatlanul sok egyterűje volt, az készüljön fel egy újabbra, amely kívül kicsi, de belül tényleg nagy és igazán derűs autó. Fél évvel az érékesítések megkezdése előtt Párizsban tapogattuk körbe a Citroën C3 Picassót.

Párizs mellett, egy egykori vásárcsarnokban láttuk először a Citroën sokadik egyterűjét. Regisztráció közben, míg a neonzöld láncos hölgyek kikerestek bennünket a listából, végiggondoltuk a helyzetet házon belül.

A most prezentált C3 Picassón kívül van ugye a C4 Picasso, a Grand C4 Picasso, a Xsara Picasso és a C8, de részben a Nemo és a Berlingo is ebbe az autókategóriába sorolható. A franciák elég sikeresek ezzel a rengetegféle modellel: Európában a Citroën adja el a legtöbb egyterűt. A legújabbhoz a marketingesek kétféle kasztot azonosítottak be várható ügyfélként. Az első neve eredetiben Bourgeois-Bohemians, ők a bohém polgárok, a bobók.

BoBo: megvolt neki a szexuális forradalom

Egykori virággyerek ők, a 80-as években yuppiek voltak és jól élnek. Áldoznak az életminőségükre, például kerülik a műanyagpalackos kétliteres borkülönlegességeket az alsó polcról. Ők kezdték milliószám venni a szabadidő-autókat, amikor megtollasodtak.

Képek az új C3 Picasso bemutatójáról (vezess.hu)

Képek az új C3 Picasso bemutatójáról (vezess.hu)

A másik lényeges célcsoport az autót nem nagyon csipő mobil-moralistáké, ők volnának a momók. Fiatalok, egyszerre hat rájuk az internetrobbanás, a benzinárrobbanás és nincs idejük. A praktikus és menő cuccokra buknak, amilyen az iPod vagy az iPhone. A szórakoztató diákkal bemutatott, de erőltetett kasztok tagjaihoz hozzávehetjük mindazokat, akik egyszerűen csak okos családi autót akarnak.

Gyártás a szomszédban

Ránézésre az újdonság egy kicsit szabadidő-autós, kicsit egyterűs családi járgány, hasonló karakterű mint a Kia Soul vagy a Toyota Urban Cruiser, de persze összkerékhajtás nélkül. A C3 Picasso a PSA konszern 1-es padlólemezét kapja. Erre épül többek között a Peugeot 207 is, amellyel az újdonság közös gyárban készül a felvidéki Nagyszombaton, évi 110 ezres darabszámban.

408 centis hosszúságával körülbelül akkora, mint az Opel Meriva, tehát könnyen leparkolható méretű. A karakteres kasztnin belül nagyon sok hely van. Erősen nyurgák is gond nélkül beülhetnek egymás mögé, a lábtér bőséges és a fejüket sem sikálja le a tetőkárpit.

Örvendezhetünk a csomagtérnek is: minimum 385 literes, amit a hátsó ülések előrehúzásával nyomban 500 literre lehet növelni. Tetszett a kétfelé osztott ülésben, hogy egy kézzel lehajtható. Szépen lesüllyed egy szintbe a csomagtér padlójával, amely alatt egy mélyedés várja az elrejtendő cuccokat.

Négyféle motor lesz, túlzásokról nincs szó. A benzinesek a BMW-vel közösen megszült, változó szelepvezérléses, nagyon modern és más autókban jól muzsikáló gépek. Az 1,4-es 95, az 1,6 literes 120 lóerős. Aki dízelt akar, az a 90 és a 109 lóerős 1,6 HDi között választhat, az erősebbiket részecskeszűrővel és mind a négy esetben ötfokozatú kézi váltóval.

Derű, nyugalom, üvegtető

Mivel vezetni nem lehetett, az enteriőrre koncentráltunk. A PSA csoport egyenkapcsolóit ezúttal igényes környezetbe helyezték. A C3 Picasso belsejében a kiállított kocsik alapján kedvező az anyagminőség. A fedélzeti elemlámpa nem újdonság, de érdekes új ötlet az első üléstámlákról lehajtható asztalkához adott világítás. A fény az üléstámlából jön, más autókban még nem láttunk ilyet.

Az autó kívül-belül derűt sugároz, főleg a feláras panoráma üvegtetővel. Meglétével 4,52 négyzetmétere nő az üvegfelületek aránya, amit mostanában szeretnek pontosan kiszámolni az autógyárak. Talán a legvonzóbb megoldás az egyetlen drabális tetőoszlop helyett választott több keskeny, ami rendkívül jó kilátást biztosít a kocsiból, szemben sok, a fél világot kitakaró egyterűvel.

Érkezés: 2009 tavaszán

Itthon 2009 tavaszán lesz kapható ez a vidám hangulatú családi autó. Fél évvel a forgalmazás kezdete előtt semmit nem tudunk az áráról, de a méretkategória, benne a Nissan Note-tal, a Merivával, Grand Modus-szal, illetve házon belül a kisebb Nemo és a nagyobb Berlingo behatárolja a kereteket. Mi 3 millió körüli induló árra tippelünk az akcióban 3 140 000 forintért elhozható új Berlingo alapján, a plafont nagyjából 4,6 millióra saccoljuk az erősebbik dízel esetében, jó felszereltséggel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik