Élet-Stílus

Több mint 30 milliárd van gyerekeink zsebében

Egy áltagos 8-14 éves gyermek havonta 3300 forintot költ el, tehát ez a korosztály évi 33 milliárd forint fölött rendelkezik. A gyerekek tudatos vásárlók, és beleszólnak a szülők autóvásárlásába is.

A Szonda Ipsos friss felmérése szerint a magyar 8-14 éves
gyerekeknek nemcsak a ruhavásárlásban és élelmiszer-beszerzésben van szavuk,
de beleszólnak a család televízió-, mobiltelefon-, számítógép- és autó vásárlásába
is. A Kid.comm elnevezésű vizsgálat azt mutatta ki, hogy nagyjából minden
harmadik gyerek véleménye számít ez utóbbiak esetén.



A vásárlóerő (fotó:  mti)

A vásárlóerő (fotó: mti)

A gyerekek tudatos vásárlók, figyelnek a márkákra és a
minőségre is, a legtöbben előre eldöntik, mit akarnak pontosan venni. Többségük
akkor is inkább a márkás dolgokat veszi meg, ha az többe kerül.

önző, puhány felnőttek lesznek gyerekeinkből

“Egy amerikai nyugalmazott egyetemi oktató, Joseph Epstein szerint a szülők alig többek a gyerekek útját egyengető szolgáknál, Amerika pedig gyerekuralom alatt él.
bővebben>>

A reklámügynökségek persze régen tudják, hogy érdemes megszólítani
az általános iskolás korú gyermekeket. Évi közel negyvenezer forintos
zsebpénzük elköltése mellett az sem mindegy, milyen irányba befolyásolják a
szüleik vásárlását. A felmérésből az is kiderül, hogy hol érdemes hirdetniük,
hiszen kitértek a kérdések a gyerekek médiafogyasztási szokásaira is.

Több mint 30 milliárd van gyerekeink zsebében 2

A gyerekek a barátoktól, osztálytársaktól – a kisebbek a
szülőktől – szerzik be a leginkább az információkat, de a másodlagos
tájékozódási forma a televízió és az internet. A tévék esetén az RTL Klub az
abszolút favorit, az interneten a Startlapra és a közösségi oldalakra kíváncsiak
leginkább a gyerekek. Az újságok között természetesen az ifjúsági lapok a
nyerők, különösen a Bravo című magazin.



A felmérés kitért arra, hogy kit tekintenek példaképüknek. A
válaszokból az derült ki, hogy a legtöbben senkit, a gyerekek fel azt
válaszolta, hogy egyáltalán nincs példaképe. A 8-14 éves gyerekek mindössze egynegyede
tekinti a szüleit példaképnek, noha a gyermekpszichológusok szerint ebben az
életkorban leginkább ez volna az ideális. Aki mégis megjelölt erre a kérdésre
konkrét személyt a szülőkön kívül leginkább külföldi focistát vagy popsztárt
említett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik