Élet-Stílus

Szingli férfiak kedvence az iPhone

Európában 1,1 millió mobiltelefon-előfizető használ iPhone-t, a Nielsen piackutató vállalat becslése szerint. Bár ez mindössze az összes mobilhasználó 0,3 százalékát jelenti, az iPhone óriási mértékben befolyásolja a piacot. Különösen a mobilinternetezés széles körű terjesztésében játszik szerepet.

Tízből három európai mobil-előfizető tervezi, hogy a következő évben iPhone-ra vált át. Különösen a 18-34 éves korosztály mutat érdeklődést. Az iPhone tipikus európai úttörője 35 évesnél fiatalabb, szingli férfi, földrészünkön ugyanis a felhasználók 73 százaléka férfi, míg a szokványos mobil-előfizetők között arányuk csak 51 százalék. Életkor szerint kétharmad jut a 35 évesnél fiatalabbakra, míg a megszokott mobiloknál 32 százalék. Érdekesség, hogy az iPhone használóinak 40 százaléka szingli, illetve még nem volt házas.

Nem csak telefon

“Az iPhone-használók 63 százaléka csatlakozik az internethez telefonkészülékén keresztül, ami ötször akkora, mint az átlagos mobil-előfizetők körében mért arány” – közölte Boda Krisztián, a Nielsen regionális marketingigazgatója.

Az iPhone használói közül nyolcszor annyian (25 százalék) néznek telefonkészülékükön videót, mint az átlagos mobilozók. E-mailt küld vagy fogad az iPhone-nal rendelkezők 55 százaléka, az átlagos mobiltelefon-előfizetők kilencszerese. Továbbá az iPhone-használók 15 százaléka él a videojátékok lehetőségével, kétszer annyi, mint a mobilozó átlag.

Kevés a céges iPhone

„Az iPhone-tulajdonosok teljesen másként használják készüléküket, mint az átlagos mobiltelefon-előfizető” – hangsúlyozza a Nielsen marketingigazgatója. „Szórakoztató eszköznek tartják, amellyel lehet az interneten szörfözni, üzeneteket küldeni, játszani, zenét hallgatni vagy filmeket nézni. Ideális lehetőségek korunk fogyasztója számára.”

Szingli férfiak kedvence az iPhone 1

Az iPhone-nal rendelkezők 74 százaléka használja a készülék MP3-lejátszóját is, 64 százaléka a WiFi funkciót, és 54 százaléka fényképez a készülékével. A készülék európai híveinek közel kétharmada magáncélokra használja készülékét, míg 23 százaléka üzleti, hivatali ügyeit intézi vele, de a számlát saját zsebből állja. Cége fizeti az iPhone költségét a megkérdezettek 14 százalékánál.

Vonzó technológia

A Nielsen felmérése szerint a 3G-hálózat átlagosan hatszor gyorsabban továbbítja az adatokat, mint a 2G és 2,5G hálózat. Földrészünkön a 3G legvonzóbb szolgáltatása a gyorsabb mobilinternethez való hozzáférés. Ugyanakkor az iPhone iránti lelkesedést mérsékelheti, hogy a nagy teljesítmény miatt csökken a készülékek akkumulátorának élettartama.

A felmérés arra is kíváncsi volt, ki miért választotta az iPhone-t? A megkérdezettek 35 százalékát a technológiai és funkcionális lehetőségek vonzzák, 26 százalékát az Apple márka. További 29 százalék számára fő ok az új készülékek tetszetős kivitelezése és stílusa.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik