Élet-Stílus

Új ruhát kap az Audi A6

A Párizsi Autószalonra megújul az Audi A6, valamint minden idők legerősebb Audija limuzinkivitelben is elérhető lesz.

Négy évvel az A6-os bemutatása után, a 2008-as Párizsi Autószalonra egy ráncfelvarrott modellel jelennek meg az Ingolstadtiak. A világszerte rendkívül sikeres limuzin apróbb változtatásokon esett át, ahogy ilyen esetekben lenni szokott.

Szemből a fényszóróval közös bura alá épített LED-sor a legfeltűnőbb változás, az enyhén átrajzolt single frame hűtőmaszk és a köténylemez csak a részletekre aprólékosan figyelő Audi-rajongóknak szúrhat szemet. Retusálták az A6-os farát is, enyhén a kombiét, nagyobb mértékben a limuzinét. A lámpa és a lökhárító felé érdemes keresni a különbségeket.

A külső és a belső átszabásánál érdekesebbnek tűnik a motorpaletta átvariálása. A kétliteres turbós benzines és a 2,4-es szívó eltűnik, helyüket egy 160 lóerős 1,8 TFSI turbómotor veszi át. A következő lépcsőfok a 2,8-as FSI lesz, ami 190 és 220 lóerős változatban lesz elérhető, a korábbinál alacsonyabb fogyasztással.

A ráncfelvarrt A6-osban jelenik meg a teljesen új 3,0 TFSI motor is, ami a T betű ellenére nem turbós, hanem

kompresszor növeli a teljesítményét. A 290 lóerős A6-os ezzel a motorral 5,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és könnyedén eléri a 250-nél limitált végsebességet. A csúcsváltozat továbbra is 4,2 FSI 350 lóerővel és 440 newtonméterrel.

Képgaléria

Képgaléria

A dízelek között a 136 lóerős kétliteres lesz a belépőmodell, amiből lesz 170 lóerős változat is. Várható egy különlegesen takarékos dízel is, amit 2.0 TDIe jelzéssel illetnek, ahol az e betű az efficient ? azaz hatékony – szóra utal. Ez a kivitel mindössze 5,3 litert fogyaszt vegyes üzemben, és ezzel együtt mindössze 139 g/km a szén-dioxid-kibocsátás. A 2,7 és 3,0 TDI marad a kínálatban kicsivel megnövelt teljesítménnyel, 380, illetve 450 newtonméteres maximális nyomatékkal.

Nem kell aggódniuk a sebesség megszállottjainak sem, sőt van miért örülni. A 435 lóerős V10-es, S6-os mellett bemutatkozik az RS6 limuzin is. Az 580 lóerős V10-es biturbó eddig kizárólag kombikarosszériával volt elérhető.

A sportautókat megszégyenítő teljesítménnyel az A6-os 4,5 másodperc alatt katapultálja a limuzint 100 km/órára, és opcionálisan akár a 280-as végsebességet is képes megfutni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik